۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84427202
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز رزمایش نیروهای ویژه روسیه، ازبکستان و تاجیکستان در مرز افغانستان

مسکو - ایرنا - رزمایش مشترک نیروهای ویژه روسیه، ازبکستان و تاجیکستان، در مرز با افغانستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، حوزه نظامی مرکزی روسیه امروز (پنجشنبه) در گزارشی به همراه فیلم، آغاز رزمایش نیروهای ویژه سه کشور را اعلام و خاطرنشان کرد که این نیروها امروز نحوه مقابله با خرابکاران در پشت جبهه را در پایگاه نظامی کوهستانی «ترمز» تمرین کردند.  

واحدهای نیروهای ویژه شرکت کننده در این رزمایش با بالگردهای ترابری نظامی ام. آی-۱۷۱ و ان-۲۱۵ از ارتفاع ۲۵ متری فرود آمده و به تجسس منطقه پرداخته و اردوگاه دشمن فرضی را شناسایی و نابود کردند.  

این رزمایش با عنوان «جنگ میدان» در نزدیکی مرز تاجیکستان و افغانستان در سه مرحله برگزار می شود و بیش از ۱۵۰۰ نفر از نیروهای نظامی سه کشور در آن شرکت دارند.

حوزه نظامی مرکزی روسیه اعلام کرده که در مرحله نخست این رزمایش، نظامیان روس، تاجیک و ازبک مقدمات برای نابودی تروریست ها را فراهم می کنند و در مرحله دوم نیز تاکتیک هایی برای اجرای عملیات ضدتروریستی به اجرا در خواهد آمد.

در مرحله سوم این رزمایش نیز، دشمن فرضی شامل تروریست هایی که از مرز تاجیکستان و افغانستان عبور کرده و وارد این کشور آسیای مرکزی می شوند، نابود خواهند شد.  

 بخش اصلی نیروهای شرکت کننده از طرف روسیه در این رزمایش، از نیروهای پایگاه نظامی ۲۰۱ این کشور در تاجیکستان می باشند.  

در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان که با حملات گروه «طالبان» به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده، اوضاع افغانستان را ناامن‌تر کرده است.

بر اساس اخبار منتشره، آمریکا پس از 20 سال ۹۵ درصد از نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده و به همین دلیل گروه طالبان فعالتر شده و مناطق جدید در این کشور را به تصرف در آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha