سامانه های شبکه بهداشت و درمان ایتالیا هدف حمله هکرها

تهران - ایرنا - دولت محلی "لازیو"ی ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد که تبهکاران رایانه ای در حمله نیرومندی به سامانه های اینترنتی و اطلاعاتی ذخیره وقت تزریق واکسن کووید - ۱۹ برای شهروندان ساکن این منطقه نزدیک رم، آنها را از کار انداخته اند.

 به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ دولت محلی لازیو، با اعلان از کار افتادن همه سامانه ها شامل پورتال بخش بهداشت و درمان و شبکه واکسیناسیون در ادامه حمله به پایگاه نگهداری داده های این منطقه، در باره رخ دادن تاخیر در برنامه تزریق واکسن، هشدار داد.  

 خبرگزاری انسا گزارش داد که پلیس پست ایتالیا و  دادستان های رم به بررسی این رخداد پرداخته اند و ممکن است پرونده ای برای تحقیق و یافتن فرد یا افرادی تشکیل دهند که در این حمله شرکت داشته اند.

ایتالیا اخیرا در پیروی از فرانسه، ارایه مدارک و گواهینامه تزریق واکسن یا مصونیت از کووید - ۱۹ شهروندان را برای مشارکت در شماری از فعالیت های گروهی و اجتماعی اجباری و الزامی اعلان کرد که موجب به راه افتادن رشته اعتراض های سراسری علیه الزام به ارایه به اصطلاح "گذرنامه سبز" شد که نشانگر تزریق واکسن، پاسخ منفی تست ابتلا یا بهبودی شهروندان از بیماری کووید - ۱۹ است.  

خبرگزاری آنسا با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در ایتالیا همزمان با گسترش سویه دلتا در بیشتر کشورهای جهان، افزود: در شرایط کنونی برخلاف گذشته بیشتر نوجوانان و جوانان رده سنی ۱۰ تا ۲۹ سال مبتلا می شوند.  

 سویه دلتا ویروس کرونا که برای نخستین بار در هند شناسایی شد و اکنون در اکثر نقاط جهان منتشر شده، ۹۴.۸ درصد موارد ابتلا را در ایتالیا تشکیل می دهد.  

«ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا پیش تر با توجه به کاهش روند ابتلا و تثبیت وضعیت، استفاده از ماسک را در مکان های عمومی غیراجباری دانسته و از برنامه های این کشور برای رونق گردشگری و بازگشت به شرایط عادی سخن گفته بود.  

ایتالیا نخستین کشور اروپایی است که شناسایی نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا را در فوریه ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) گزارش داد و وضعیت به گونه ای پیش رفت که تمامی کشورهای اروپایی مرزهای خود را به روی آن بستند. تاکنون بیش از چهار میلیون نفر در این کشور اروپایی به کووید-۱۹ مبتلا شده و بالغ بر ۱۲۸ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.  

  

  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان