لاوروف: غرب در برابر روسیه دچار استیصال شده است

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه گفت‌وگوها در غرب برای باز کردن دستان اوکراین جهت حمله به روسیه با استفاده از تسلیحات آمریکایی را نشانگر استیصال غرب ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف روز یکشنبه گفت: غرب دریافته است که از روش های صادقانه و معمول به اهداف خود نخواهد رسید.

وی افزود: روسیه به غرب نشان داده است که تلاش برای استفاده از اوکراین به عنوان تهدیدی علیه امنیت مسکو و ابزاری برای از بین بردن آنچه در سرزمین‌ تاریخی روسیه وجود دارد را تحمل نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: پس از آن بود که غرب تصمیم‌گیری‌ در زمینه‌هایی از جمله تسلیح کی‌یف را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت کشورهای عضو ائتلاف نظامی ناتو از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

اتحادیه اروپا تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو وضع کرده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی برای جبهه کی‌یف، به تنش‌ها و درگیری‌ها دامن زده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha