۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85489550
T T
۱۷ نفر

برچسب‌ها

اسکای‌نیوز: مهمات سریع‌تر و کم هزینه‌تر، برتری دیگر روسیه مقابل اوکراین

تهران- ایرنا- اسکای نیوز بر اساس تحلیل یک شرکت مشاوره آمریکایی در مطلبی نوشت: گلوله‌های توپخانه‌ به‌عنوان یکی از ملزوماتی که اوکراین به آن نیاز مبرم دارد، در مقابل مهمات تولیدی در غرب، سه برابر سریع‌تر و با هزینه تولید بسیار کمتر در روسیه ساخته می‌شوند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و بر اساس تحلیلی که به دست اسکای نیوز رسیده، روسیه مشغول ساخت گلوله‌های توپخانه‌ای است که سه برابر سریع‌تر از گلوله‌های ساخت متحدان غربی اوکراین تولید می شوند، ضمن آنکه هزینه تولید آنها هم یک چهارم است.

این ارقام که توسط شرکت مشاوره مدیریت Bain & Company آمریکایی تهیه شده است، چالش بزرگ دیگر نیروهای مسلح اوکراین را همزمان با تلاش آنها برای مقابله با روسیه، با استفاده از تسلیحات غربی نشان می دهد.

گفته می شود همین امر آمریکا، انگلیس و دیگر متحدان اروپایی را بر آن داشته تا به دنبال افزایش تولید باشند، اما توانایی آنها در تولید گلوله های توپخانه با وجود قدرت اقتصادی ترکیبی همچنان کمتر از روسیه است.

شرکت Bain & Company با تحقیقاتی که بر روی گلوله‌های توپخانه‌ای تولید شده در روسیه انجام داد، پیش‌بینی می کند که کارخانه‌های روسیه نزدیک به ۴.۵ میلیون گلوله توپخانه را در سال جاری تولید یا بازسازی کنند، در حالی که مجموع تولید این مهمات در کشورهای اروپایی و آمریکایی ۱.۳ میلیون گلوله است.

این شرکت با بررسی‌هایی که در مورد هزینه‌های تولید مهمات یاد شده در روسیه انجام شده، دریافته است که هزینه تولید هر پوسته ۱۵۵ میلی‌متری که توسط کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تولید می‌‍شود، نزدیک به چهار هزار دلار (۳۱۶۰ پوند) است. اما در روسیه هزینه تولید برای هر گلوله ۱۵۲ میلی‌متری، چیزی حدود یک هزار دلار (۷۹۰ پوند) است.

اسکای نیوز در ادامه یادآور شده است که گلوله‌های توپخانه از جمله مهماتی است که اوکراین به شدت با کمبود آن مواجه است.

این شبکه خبری خاطرنشان کرد که از نقطه نظر کارشناسان، خطوط تولید کارخانه به جای خط مقدم می تواند جایی باشد که جنگ را به نفع اوکراین رقم بزند.

۱۷ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha