۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84409393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برخوردبا۶٣هزارحلقه چاه غیرمجاز اطراف دریاچه ارومیه اولویت دستگاه قضاست

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: اینکه امروز دریاچه ارومیه بدین شکل درآمده بخش عمده‌ای از آن به عملکرد ما در برخورد با حفر ۶۳ هزار حلقه چاه غیر مجاز بر می‌گردد و جدیت در این خصوص، اولویت دستگاه قضا در این بخش است.

ناصر عتباتی روز دوشنبه جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال آذربایجان‌غربی افزود: اگر امروز ما بی تفاوت باشیم و دست روی دست بگذاریم، وضعیت بدتر خواهد شد.

وی ادامه داد: ما امانت داران این نظام و مردم هستیم و باید این مهم را در حوزه کاری خود یک اصل قرار دهیم و باید در موضوعات مرتبط با حقوق بیت المال اقدام به موقع، بجا و قانونی انجام دهیم.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در حوزه صیانت از حقوق بیت المال و در بحث حفاظت از اراضی کشاورزی به طور میدانی و جدی ورود کرده‌ایم تا از تجاوز افراد سودجو به این اراضی که هدفمند کار می‌کنند، جلوگیری کرده و با آنان برخور قانونی و قاطع صورت پذیرد.

عتباتی بیان کرد: اتخاذ اقدامات پیشگیرانه خیلی مهم است و باعث کاستن هزینه‌های مرتبط با رفع تصرفات و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز می شود. 

وی تاکید کرد: نگاه ما باید نگاه پیشگیرانه باشد و هر مسوولی در حوزه کاری خود تلاش داشته باشد تا برنامه های پیشگیرانه متناسب با وضعیت استان طراحی، پیش بینی و اجرا کند.

وی اظهار داشت: اگر ما خود را در مقابل آیندگان پاسخگو می‌دانیم باید در نحوه عملکرد و فعالیت خود در عرصه‌های منابع طبیعی و کشاورزی تجدیدنظر و با حساسیت و دلسوزی و پشتکار امور را پیگیری کنیم.

به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه هر یک از اعضا به بیان نکته نظرات و اقدامات خود در مورد حفظ حقوق بیت المال پرداخته و مصوباتی به تصویب اعضا رسید و مقرر شد در جلسات آتی هر یک از مسوولان گزارشی از اقدامات خود در زمینه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تصرفات اراضی ملی ارائه کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha