۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۵۰
کد خبر: 85477313
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ایران در یزد گشایش یافت

یزد- ایرنا - پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ایران سه‌شنبه شب با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی و استاندار و جمعی از مسوولان استان در محل نمایشگاه بین‌المللی یزد گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری یزد در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این نمایشگاه در قالب ۲۳۷ غرفه برپا شده که ۱۳۰ غرفه آن مربوط به استان‌های مختلف، ۱۶ غرفه مربوط به شهرهای جهانی و بقیه مربوط به هنرمندان صنایع دستی استان یزد است.

"سیدمحمد رستگاری " افزود: همچنین ۱۲ غرفه در قالب جشنواره نان سنتی و ۱۲ سیاه چادر از استانهای مختلف در محوطه باز نمایشگاه دایر شده است.

وی اضافه کرد: در نمایشگاه یاد شده صنایع دستی چون گلیم بافی، نازک کاری، ترکه بافی، زیورآلات سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، کپو بافی، گیوه بافی، چاقو سازی، معرق چرم، نساجی سنتی به نمایش درآمده است.

رستگاری تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌ تخصصی آموزشی شامل طرح محصولی از ایده تا اجرا، اقتصاد و اشتغال و صنایع دستی و گردشگری از دیگر جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: امسال در قالب تفاهم نامه‌‎ای با صندوق کارآفرینی استان با عنوان طرح تشویق تقاضا، امکان خرید اعتباری صنایع دستی توسط بازدیدکنندگان وجود دارد در این زمینه ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای این امر اختصاص یافته است.

رستگاری گفت: این نمایشگاه تا ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

همچنین در جنب این نمایشگاه ، سومین نمایشگاه ملی سوغات و هدایا در غرفه های متعدد برپا شده است.

افزون بر سه هزار و ۳۵۰ هنرمند در رشته صنایع دستی استان دارای کارت شناسایی بوده و فعالیت مستمر دارند.

استان یزد دارای ۴۰ رشته صنایع دستی است و نساجی سنتی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، زیلوبافی، رودوزی های سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی، سراجی سنتی، کاشی هفت رنگ و کاشی معرق از جمله صنایع دستی بومی این استان به شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha