۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۳۳
کد خبر: 82002236
T T
۰ نفر
يك هزار و 300 هكتار از اراضي ملي و طبيعي اردبيل رفع تصرف شد

اردبيل - ايرنا - دبير شوراي حفظ بيت المال در امور اراضي ملي و منابع طبيعي استان اردبيل گفت: امسال از حدود يك هزار و 300 هكتار از اراضي ملي و منابع طبيعي اين استان رفع تصرف شد.

يوسف خدادادي روز دوشنبه در جلسه شوراي حفظ حقوق بيت المال در امور اراضي ملي و منابع طبيعي استان افزود: در اين مدت مجموع پرونده هاي تشكيل شده در دستگاه قضايي استان با موضوع تخريب ، تصرف ، چراي غير مجاز و قاچاق محصولات جنگل 671 فقره بود.
او گفت: امسال همچنين براي حدود دو هزار و 490 پلاك سند اخذ شد.
ناصر عتباتي دادستان عمومي و انقلاب اردبيل هم در اين جلسه از اقدامات دستگاه هاي متولي صيانت و حفاظت از اراضي ملي و منابع طبيعي از جمله اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان ، جهاد كشاورزي ، محيط زيست و راه و شهرسازي استان قدرداني كرد.
ناصر عتباتي گفت: دستگاه قضايي استان همواره حمايت هاي قانوني قضايي خود را در صيانت از بيت المال از دستگاه هاي متولي مبذول داشته و پيگير جدي حقوق بيت المال در استان است.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي دادگستري اردبيل ، حجت الاسلام محمد علي قاصدي رييس كل دادگستري استان اردبيل نيز گفت: تداوم همكاري ها و هماهنگي ها موجود بين سازمان ها و نهادها و همدلي و همزباني روز افزون با همديگر موجب رفع مشكلات حوزه منابع طبيعي و اراضي ملي استان مي شود.
او با بيان ابعاد شوراي حفظ حقوق بيت المال افزود: در كنار استفاده از ظرفيت شورا در بحث صيانت از حقوق بيت المال در اراضي ملي و منابع طبيعي بايد از موارد ديگر كه نياز به صيانت از بيت المال دارد استفاده كرد.
وي بر لزوم صيانت از حقوق بيت المال در پرداخت ماليات كه بيشتر از سوي برخي مشاغل ناديده گرفته مي شود يا پرداخت نمي شود تاكيد كرد و گفت: نحوه و لزوم صيانت از ميراث فرهنگي و برخورد شهرداري ها با ساخت و سازها و تغيير كاربري اراضي نيز از جمله مواردي است كه از حقوق بيت المال محسوب شده و نيازمند دقت و نظارت بيشتر است.
6018

سرخط اخبار استان‌ها