۲۹۰۰ واحد مسکونی در دولت سیزدهم به مددجویان کمیته امداد اصفهان تحویل شد

اصفهان-ایرنا-مدیرکل کمیته امداد امام خمینی اصفهان گفت: در سه سال گذشته، افزون بر ۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان تحویل داده شد و همه این واحدها با متراژهایی بین ۶۰ تا ۷۰ متر بطور کامل با استفاده از معافیت‌ها و حمایت های مالی دولت سیزدهم احداث گردید.

به گزارش ایرنا، کریم زارع عصر یکشنبه در نشست خبری در اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در صورت تداوم کمک‌های دولت تا آخر امسال نیز یک‌هزار واحد مسکونی تحویل می‌شود و اگر این مهم محقق شود، بمانند سه سال گذشته که تقریبا سالانه یک‌هزار واحد مسکونی با کمک مددجویان ساخته خواهد شد.

وی درادامه اعطای بیش از ۴۱ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال، تامین حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار و موارد دیگر را گوشه‌ای از دغدغه‌مندی مثال زدنی دولت سیزدهم نسبت به وضعیت محرومان و نیازمندان استان اصفهان ذکر کرد.

وی در خصوص تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال گفت:بیشتر این مشاغل ایجادی برای مددجویان در حوزه مشاغل خُرد و خانگی بوده‌است و بواسطه حمایت‌های دولت سیزدهم در ایجاد اشتغال، ۱۵ هزار خانواده در سطح استان به استقلال اقتصادی رسیدند و از چتر حمایتی این نهاد خارج شدند.

زارع خاطرنشان کرد :پارسال کمیته امداد استان اصفهان، جشن اشتغال بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر را برگزار کرد که نشان دهنده عملکرد بی سابقه این نهاد در حوزه اشتغالزایی بنا به اذعان دستگاه‌های بیرونی است.

وی افزود :سال ۱۴۰۲، ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی بصورت وام قرض الحسنه در اختیار کمیته امداد استان قرار گرفت که ۱۲۰ درصد این تسهیلات بین مددجویان واجد شرایط توزیع شد که این بیشترین سهم و تعهد برای ایجاد اشتغال در بین استان‌های کشور است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: تسهیلات پرداختی توسط این نهاد کمترین میزان انحراف در موارد مصرف را داشته و بنا به اذعان دستگاه های نظارتی با ۹۶ درصد صحت، تسهیلات صرف ایجاد اشنغال مددجویانی شده‌است که در پنج دهک آخر درآمدی قرار داشتند و بدون تردید این اقدام نقش موثری در کاهش آمار بیکاری استان داشته‌است.

وی با اشاره به یکی از مصوبات سفر اول رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی به استان اصفهان گفت: با مصوبه دولت، شرکت گاز استان کمک هزینه گازکشی مددجویان متقاضی در مناطق محروم بویژه در غرب استان را با اعطای تسهیلات ۶۰ تا ۱۸۰ میلیون تومانی به حدود ۴۰۰ خانوار پرداخت کرده‌است.

وی گفت: کمیته امداد استان به کمک اعتبارات دولتی و کمک‌های خیرین تعمیر منازل مددجویان را در دستور کار دارد و در سه سال گذشته ۱۰ هزار تعمیر منزل از طریق پرداخت کمک و اعطای تسهیلات به مددجویان استان انجام شده‌است.

زارع یادآور شد: هم اکنون در شهرهای بزرگ استان بیش از ۲۰ هزار مددجو مستاجر فاقد مسکن وجود دارد که عمده کمک‌های کمیته امداد برای این افراد، پرداخت کمک ودیعه و کمک برای پرداخت اجاره منزل است به نحوی که در سه سال گذشته افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات کمک هزینه ودیعه و اجاره منزل پرداخت شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به شکل تسهیلات ودیعه مسکن برای استان اصفهان تعیین شد که ۹۰ درصد آن جذب و پرداخت شد و هرچند مبالغ پرداختی جوابگوی همه نیاز مددجویان نبود ولی این مبلغ سهم مهمی از ودیعه مورد نیاز مددجویان برای اجاره منزل در کلان شهر اصفهان را پوشش داد.

وی گفت: کمیته امداد استان، امسال نیز ۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به عنوان کمک هزینه به مددجویان در نظر گرفته‌است که شاید تکاپوی همه مراجعان را ندهد ولی قدم مهمی برای کمک به اجاره واحدهای مسکونی توسط مددجویان است و البته در سال‌های پیش از دولت سیزدهم چنین کمک‌های به خانواده های محروم اصلا وجود نداشت.

زارع اضافه کرد: اتفاق خوب دیگری که در دولت سیزدهم برای حمایت محرومین رقم خورد، این بود که بر اساس قانون مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت قبوض آب، برق و گاز در صورت رعایت الگوی مصرف معاف شدند که در استان ۹۰ درصد مددجویان تحت پوشش در این طرح ثبت نام کردند و ۷۰ درصد آنان با رعایت الگوی مصرف از این امتیاز برخوردار شدند.

وی یادآور شد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم که تسهیل ازدواج جوانان را در دستور کار داشت، کمیته امداد استان در سه سال گذشته تهیه جهیزیه هیچ نو عروسی را در نوبت نگذاشته و همه درخواست‌ها را تامین کرد، ضمن آنکه حجم جهیزیه و لوازم مورد نیاز نوعروسان در این سه سال اصولا قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی گفت:در چند سال گذشته جهیزیه‌های اعطایی کمیته امداد هم در زمینه کیفیت و هم از نظر حجم ارتقا داشته‌است و همه ساله ۶ قلم اساسی یخچال، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، تلویزیون، اجاق گاز و فرش با کمک خیرین و دولت در جهیزیه همه نوعروسان قرار داشته‌است و موارد دیگری نیز با کمک خیرین و مردم به صورت موردی به جهیزیه‌های اعطایی اضافه شده‌است.

زارع یادآور شد: علاوه بر اعطا جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد، در سه سال گذشته بیش از ۲۶ هزار قلم کالا بین خانواده های محروم اعم از تلویزیون، پنکه، کولر، بخاری و سایر موارد ضروری توزیع کرده‌است و سال گذشته بیش از هفت هزار قلم کالا بین محرومان و نیازمتدان تحت پوشش در سطح استان توزیع شد و امسال نیز در همین حد اقلام ضروری توزیع خواهد شد و خوشبختانه اصفهان با حمایت دولت از استان‌های پیشرو در این زمینه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ،‌تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در بیمه های پایه را قدم مهم دیگر دولت سیزدهم برای ارتقا سلامت بیماران بویژه بیماران نیازمند برشمرد و یادآور شد: در استان اصفهان حدود ۶ هزار و ۳۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که سال گذشته حدود۶۰ میلیارد ریال از ظرفیت این صندوق به این بیماران پرداخت شد و امسال نیز رقم خوبی به این صندوق در سطح کشور و استان تخصیص داده شده‌است.

وی به کمک‌های دولت برای حمایت از فرزند آوری به خانواده کمیته امداد اشاره کرده و گفت: هم اکنون حدود ۹۰ خانواده تحت پوشش دارای چند قلو در استان از کمک‌های ویژه برخوردار می‌شوند و این نهاد در استان به ازای هر فرزند سوم به بعد ۵۰۰ هزار تومان کمک هزینه اضافه پرداخت می‌کند.

زارع یادآور شد: کمیته امداد استان در غالب طرح تغذیه مادران باردار و شیرده به مادران نیازمندی که از طریق مراکز بهداشت سطح استان معرفی می شوند کمک هزینه تغذیه پرداخت می‌کند و هم اکنون ۲ هزار مادر از این خدمت در سطح استان برخوردارند و از زمان حاملگی به مدت ۲۴ ماه این کمک‌ها را دریافت می‌کنند.

وی افزود: دولت سیزدهم با تامین حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد؛ مستمری نزدیک به پنج هزار خانوار را در سطح استان پرداخت می‌کند و سال گذشته از این طریق، ۳۰۷ نفر مددجو مستمری بگیر تامین اجتماعی شدند و در سه ماه اول امسال نیز افزون بر۱۲۵ میلیارد ریال حق بیمه تامین اجتماعی مددجویان توسط کمیته امداد استان تامین شده‌است و پرداخت حق بیمه یک هزار ۵۰۰ نفر جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

۲۹۰۰ هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم به مددجویان کمیته امداد اصفهان تحویل شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha