سهم واکسن کرونا در آستارا روزانه به یکهزار دُز افزایش یافت

آستارا - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا با اشاره به استقبال خوب شهروندان از واکسیناسیون کرونا، گفت: سهم واکسن این شهرستان از ۵۰۰ به هزار دُز در روز افزایش یافته‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرید بصیری مقدم روز دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل در فرمانداری آستارا اظهار کرد: حدود ۴۷ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند و ثبت تست مثبت بیماران روزانه در حال افزایش است و از هر ۱۰ نفر مراجعه کننده، تست چهار تا پنج نفر مثبت اعلام می شود.

وی با اعلام اینکه ویروس جهش یافته کرونا در عرض ۲ دقیقه منتقل می شود و درگیری شدید ریه ایجاد می کند، افزود: واکسیناسیون کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه مبارزه با این ویروس مرگبار است.

وی ادامه داد: با آغاز واکسیناسیون کرونا در آستارا از بهمن ماه ۹۹ تاحدود یک ماه قبل سه هزار و ۲۰۰ نفر واکسن کرونا دریافت کرده اند و خوشبختانه استقبال شهروندان به حدی چشمگیر است که در چند روز گذشته شاهد واکسیناسیون سه هزار نفر دیگر بوده ایم.

بصیری مقدم با اشاره به وجود واکسن کافی برای تزریق به مردم، از گروه های سنی بالای ۶۰ سال خواست بعد از نام نویسی در سامانه SALAMAT.GOV.IR، برای واکسیناسیون به مرکزی که سامانه با پیامک اعلام می کند، مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا اعلام کرد که هر فرد ناقل ویروس جهش یافته کرونا شعاع ۴.۵ کیلومتری خود را آلوده می کند و باید طرح ها و تفرجگاه های نوار ساحلی تعطیل و با جدیت کنترل شود.

شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و گردشگاه ها را به تعطیلی کشانده و تنها راه مقابله با آن، واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha