۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85474003
T T
۱۷ نفر

برچسب‌ها

هوای گیلان تا آخر هفته بارانی است

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85474003
هوای گیلان تا آخر هفته بارانی است

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به هشدار سطح زرد تا اواخر هفته گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی از اواخر وقت امروز (یکشنبه) وارد استان می‌شود و تا پایان هفته با شدت و ضعف ادامه می‌یابد؛اما این بارش‌ها از بعد از ظهر فردا دوشنبه تا صبح سه‌‎شنبه شدید خواهد بود.

سمانه نگاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت بارندگی شرایط جوی استان گاهی رگباری و شدید به ویژه روز دوشنبه خیلی شدید همراه با وزش باد گاهی شدید، مه آلودگی، رعد و برق، احتمال تگرگ و کاهش دما بین پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده‌است.

وی بیان کرد: باران از بعدازظهر فردا (دوشنبه) تا صبح سه‌شنبه با شدت بیشتری خواهد بارید که با توجه به تشدید بارش‌ها برای این فاصله زمانی هشدار سطح نارنجی صادر شده‌است.

نگاه با تاکید بر ضرورت تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی اضافه کرد: بستن خروجی کرت‌های شالیزاری برای استفاده از آب باران برای انجام شخم، ایجاد زهکشی اطراف خزانه‌های برنج در صورت نیاز و بررسی استحکام پوشش پلاستیکی خزانه‌های برنج از توصیه‌های کشاورزی است.

وی اظهار کرد: مدیریت زهکشی باغات چای برای جلوگیری از فرسایش خاک و ماندابی، انجام عملیات محلول و سم پاشی بعد از بارندگی و رعایت نکات ایمنی در مواجهه با رعد و برق و صاعقه از دیگر توصیه‌ها است.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از استقرار و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در ترددهای جاده‌ای به ویژه در محورهای کوهستانی مورد تاکید است.

وی بیان کرد: صبح امروز اسب‌وونی تالش با ۱۲ درجه خنک‌ترین و طی ۲۴ ساعت گذشته رودبار با ۳۳ درجه سلسیوس گرمترین مناطق استان بودند؛ دمای فعلی رشت ۲۰ درجه بوده که در گرمترین ساعات به ۳۱ درجه می‌رسد.

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: دریا امروز با ۶۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی با احتیاط مناسب است اما طی ۲ روز آینده نامناسب پیش‌بینی شد.

در روزهای اخیر ۸۳.۴ میلیمتر باران کمتر از ۲۴ ساعت در ایستگاه هواشناسی فرودگاه رشت ثبت شد که ۵۰ میلیمتر آن فقط در مدت ۲ ساعت بارید.

آسمان گیلان در زمان حاضر؛ صاف تا قسمت ابری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha