۵ تیر ۱۴۰۰، ۹:۲۵
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84381889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار غرق شدگان در رودخانه‌های میاندوآب به ۳ نفر رسید

مهاباد- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته، سه نوجوان و جوان در رودخانه‌های "زرینه‌رود" و "سیمینه‌رود" این شهرستان غرق شدند.

رحیم ناظم فامیان‌ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ نفر از آنان، ۲ برادر ۲۳ و ۱۲ ساله بودند که‌ روز گذشته در پایین دست رودخانه سیمینه‌رود و در حوالی روستای "حیران" دچار حادثه شده بودند.

وی با بیان اینکه ماموران این سازمان پس از دریافت خبری مبنی بر غرق شدن این افراد بلافاصله به محل اعزام شدند، افزود: در لحظه‌های اولیه وقوع این حادثه جسد یکی از آنان توسط افراد محلی از آب بیرون کشیده شد.

وی با بیان اینکه پس از ۱.۵ ساعت تلاش و جست و جو پیکر بی‌جان برادر دوم با همکاری نیروهای مردمی از آب بیرون کشیده شد، گفت: این افراد در حال چرای دام بودند که به قصد شنا وارد رودخانه شده و به علت عدم آشنایی با فنون شنا و زیاد بودن عمق آب غرق شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: همچنین روز گذشته نیز  نوجوان ۱۷ ساله‌ای در رودخانه زرینه‌رود این شهرستان غرق شد.

ناظم فامیان افزود: وی اهل روستای "سوگلی تپه"میاندوآب‌ بود که در حوالی روستای "قلعه" به همراه دوست خود به منظور آب‌تنی وارد آب شده بودند که به علت آشنا نبودن به فنون شنا دچار حادثه شد.

وی گفت: تلاش نیروهای امدادی آتش نشانی، هلال احمر و انتظامی برای یافتن پیکر این فرد بی نتیجه ماند و عملیات جستجو از امروز تداوم می‌یابد.

وی اشاره به اینکه امسال این پنجمین فرد است که در رودخانه های میاندوآب‌ جان خود را از دست می‌دهد، اظهار داشت: شهروندان تا حد امکان از شنا در این رودخانه خودداری کرده و خطر شنا در رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب را جدی بگیرند.

هر سال با گرم شدن هوا در فصل تابستان جوانان میاندوآبی برای شنا کردن به رودخانه زرینه‌رود می‌روند که به دلیل عمق زیاد آب در برخی از نقاط و عدم آشنایی کامل با فنون شنا برخی اوقات شاهد وقوع حوادث تلخ و غرق شدن هستیم.

سالانه چندین نفر بر اثر بی‌احتیاطی و آشنا نبودن به فنون شنا جان خود را در رودخانه‌های زرینه‌رود و سیمینه‌رود میاندوآب از دست می‌دهند.

دیروز هم، ۲ جوان ۲۱ و ۱۷ ساله در رودخانه زاب سردشت و زرینه رود میاندوآب در ۲ حادثه جداگانه غرق شده و جان خود را از دست داده بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha