۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۵۴
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84810577
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پسر بچه میاندوآبی در زرینه‌رود غرق شد

۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۵۴
کد خبر: 84810577
پسر بچه میاندوآبی در زرینه‌رود غرق شد

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: پسر ۶ ساله اهل روستای «نصیرکندی» از توابع بخش مرکزی این شهرستان در رودخانه زرینه‌رود غرق شد.

شهرام احمدی شنبه شب در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این حادثه عصر امروز روی داد، اظهار کرد: این کودک به همراه خانواده خود در سواحل رودخانه در حوالی روستای «حیدرآباد» بودند که براثر بی‌غفلتی خانواده به درون رودخانه افتاد.

وی با بیان اینکه والدین این کودک پس از مدتی متوجه می‌شوند که فرزند در کنارشان نیست، افزود: دقایقی بعد پیکر کودک بر روی آب نمایان می‌شود و پدرش برای نجات او به آب می‌زند.

احمدی با بیان اینکه پدر این کودک پس از بیرون کشیدن پیکر او از آب، بلافاصله او را به بیمارستان «عباسی» میاندوآب آورد، گفت: متاسفانه این پسربچه جان باخته بود و تلاش کادر درمان برای احیای وی نیز بی‌نتیجه ماند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب اضافه کرد: هر سال با گرم شدن هوا در فصل تابستان جوانان میاندوآبی برای شنا کردن به رودخانه زرینه‌رود می‌روند که به دلیل عمق زیاد آب در برخی از نقاط و عدم آشنایی کامل با فنون شنا برخی اوقات شاهد وقوع حوادث تلخ هستیم.

به گزارش ایرنا، این دومین قربانی زرینه‌رود طی سال‌جاری است چندی پیش نیز یک جوان اسب سوار حین عبور از این رودخانه به همراه اسب خود جانش را از دست داد.

سالانه چندین نفر بر اثر بی‌احتیاطی و آشنا نبودن به فنون شنا جان خود را در رودخانه‌های زرینه‌رود و سیمینه‌رود میاندوآب از دست می‌دهند.

زرینه‌رود با طول ۳۰۰ کیلومتر و با آبریز بیش از ‌یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های آذربایجان‌غربی است که از کوه‌های استان کردستان سرچشمه می‌گیرد و با گذر از شهرستان‌های میاندوآب و شاهین‌دژ به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

نصیرکندی یکی از روستاهای میاندوآب و در نزدیکی این شهر واقع است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha