آمار نهایی مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات ۵۴ درصد عنوان شد

سمنان- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان سمنان میزان مشارکت مردم این استان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را ۵۴ درصد عنوان کرد.

سید عباس دانایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا تعداد افراد رای دهنده در انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان را ۲۸۰ هزار و ۶۲۱ نفر عنوان کرد.

وی با اشاره به تفکیک آرای نامزدهای ریاست جمهوری در استان سمنان اظهار داشت: ۲۰۳ هزار و ۹۹۴ رای اخذ شده مربوط به حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی معادل ۷۲.۷ درصد آرا بود و پس از عبدالناصر همتی ۱۶  هزار و ۴۶۶ رای برابر ۵.۹ درصد آرای اخذ شده استان سمنان را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: ۱۵ هزار و ۲۸۰ رای برابر ۵.۴ درصد آرای اخذ شده در استان سمنان به محسن رضایی و ۱۱ هزار و ۳۹۴ رای برابر چهار درصد آرای اخذ شده مربوط به امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بود.

دانایی با اشاره به میزان مشارکت شهرهای مختلف استان سمنان در انتخابات دیروز گفت: آرادان با ۷۸.۵ درصد بیشترین مشارکت را داشت و پس از این شهرستان،  میامی با  ۷۳.۴ درصد و  سرخه با ۷۲.۴ درصد در رده های دوم و سوم بودند.

وی ادامه داد: دامغان با ۶۴.۷ درصد،  شاهرود با ۵۷ درصد،  مهدیشهر با ۵۶ درصد، گرمسار با ۴۵.۹ درصد و سمنان با ۳۹.۴ درصد به ترتیب در رده های بعدی میزان مشارکت مردم استان در انتخابات قرار گرفتند.

در استان سمنان برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، تعداد ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر واجد شرایط رای دادن وجود داشت که از این تعداد ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن بودند.

۷۷۹ شعبه اخذ رای در استان سمنان برای انتخابات ٢٨ خرداد پیش‌بینی شد که شامل ۴٨٢ شعبه در شهرها و ٢٩۶ شعبه در روستاها بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha