قاضی زاده هاشمی : هدف دولت سلام ایجاد استقلال اقتصادی همه جانبه است

بجنورد - ایرنا - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت : هدف اصلی دولت سلام ایجاد استقلال اقتصادی همه جانبه است و این کار را با جلوگیری از خام فروشی و افزایش بهره وری انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در بدو ورود به بجنورد مرکز خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما  باید در داخل کشور ارزش افزوده ایجاد کنیم و به هیچ عنوان نباید مواد خام صادر کنیم.
وی افزود: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت سهمیه صادرات ما در او پک است، در حالی که ما حدود یک میلیون بشکه نفت را با همین ظرفیت های پالایشگاهی می توانیم فرآوری کنیم ضمن این که باید از ظرفیت خالی صنایع پایین دستی و میاندست پتروشیمی نیز در این زمینه استفاده کرد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان  کرد: با وجود بیکاری نیروی انسانی فعال، نباید مواد خام را به این راحتی از کشور خارج کنیم و در حال حاضر بخش زیادی از صادرات ما را مواد خام تشکیل می دهد و به نوعی ما  عادت به خام فروشی کردیم.
قاضی زاده اظهارداشت :  امر ناپسند این است که باید در بخش هایی از زنجیره تولید که ارزش افزوده  ایجاد می کند، سرمایه گذاری درستی انجام دهیم.
 بازنگری  نظام آموزشی 
قاضی زاده هاشمی در مورد تحول در نظام آموزشی و ارتباط آموزش با صنعت نیز گفت: نظام آموزشی ما شغل پایه و مهارت پایه نیست و توانایی ایجاد مهارت اجتماعی را ندارد و در آموزش عمومی و تخصصی کنونی باید به لحاظ طول زمان و مهارت انسانی بازنگری جدی  انجام شود.
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  اظهارداشت : این که نظام آموزشی ما از ابتدا تا تحصیلات تخصصی دکتری در حدود ۲۵ سال طول می کشد، تنها وقت فرزندان ما را تلف می کند از طرفی صنعت کنکور نیز مشکلاتی را برای دانش آموزان ایجاد کرد و دولت سلام در صورت انتخاب تغییرات زیادی را در این رویه از تحصیلات ایجاد خواهد کرد.
این نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان این که شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست اظهارداشت : امیدواریم در کنار همه ملت ایران بتوانیم ملت جدیدی را بسازیم و نیاز به همت همه جانبه مردم در عرصه اقتصاد داریم،دولت سلام سعی دارد تا موانع حضور مردم در اقتصاد را از بین ببرد و با همت مردم این اتفاق خواهد افتاد.
قاضی زاده هاشمی نخستین نامزد از بین هفت نامزد انتخابات  سیزدهمین دوره ریاست جمهوری است که به تبلیغات انتخاباتی به خراسان شمالی سفر کرد.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری به همراه میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره ریاست جمهوری به طور همزمان ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار می شود و در استان خراسان شمالی ۶۷۲ هزار نفر واجد شرایط اخذ رای هستند و ۲۵ هزار نفر کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha