رسانه‌ ها با ترغیب مردم به مشارکت مشروعیت بین‌المللی نظام راتقویت کنند

سمنان- ایرنا- رییس سازمان بسیج رسانه استان سمنان گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات مشروعیت بین المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تقویت می‌کند و رسانه ها در کارزار انتخابات و تحقق این راهبرد نقشی بی‌بدیل دارند.

علی مسلمان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: مشروعیت بین المللی نظام موجب  می شود که فشارهای خارجی از کشور برداشته شود و حکومت و نظام از یک پشتوانه قوی مردمی برخوردار باشد.

رییس سازمان بسیج رسانه استان سمنان ادامه داد:  به همان میزان که رسانه ها در توسعه اقتصادی و فرهنگی نقش اساسی دارند در توسعه سیاسی کشور نیز نقش بسزایی می توانند داشته باشند.

وی بیان کرد: رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی در هر حکومت مردم سالار به دنبال پیشرفت و توسعه جامعه است و انتخابات یکی از بارزترین نمود مردم سالاری در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران اسلامی است.

وی اضافه کرد: رسانه ها باید در کنار جریان‌های سیاسی و احزاب مختلف در امر اطلاع رسانی و تبلیغ و تهییج برای حضور حداکثری مردم در انتخابات در صحنه انقلاب حضور جدی داشته باشند.

مسلمان اضافه کرد:  انتخابات بخشی از حقوق حقه مردم است و رسانه ها با اقدامات رسانه ای خویش باید از مردم بخواهند که از حق خویش استفاده کنند و با این اقدام اصولی رسانه های بیگانه و نظام سلطه که سعی در دلسرد کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب دارند را مایوس کنند.

رییس سازمان بسیج رسانه استان سمنان تاکید کرد: اصحاب قلم با عمل به رسالت رسانه ای خویش در این برهه زمانی که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  با حربه‌های مختلف مانند انتشار انواع شایعات و جنگ روانی سعی در ناامید کردن مردم دارند، به خنثی‌کردن دسیسه بدخواهان کمک کنند.

مسلمان اظهار داشت: امروز نگاه شهیدان این مرز و بوم به مردم دوخته شده است که در شرایط سخت و نفس گیر انقلاب، مردان مرد چه کسانی هستند که تمام قد از حاکمیت نظام دفاع کنند وگلایه ها را به زمان دیگری بسپارند و بر خلاف خواسته های دشمن عمل کنند و پاسدار خونشان باشند.

رییس سازمان بسیج رسانه استان سمنان خاطرنشان کرد: رسانه ها در انتخابات به عنوان نخبگان جامعه و چشم بینا و بصیر مردم وظیفه دارند با بصیرت افزایی  مردم را نسبت به شرایط جامعه آگاه کنند تا مردم بهترین‌ها را بشناسند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد برگزار می شود.

میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

میزان مشارکت مردم استان در ۳۶ دوره برگزاری انتخابات، به جز انتخابات میان‌دوره‌ای، ۷۲.۵ درصد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha