۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۱
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84358497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه بیمار کرونایی دیگر در خراسان شمالی جان باختند

۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۱
کد خبر: 84358497
سه  بیمار کرونایی دیگر در خراسان شمالی جان باختند

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، سه بیمار کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های این استان جان باختند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این دانشگاه، دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: در همین مدت  ۴۸ بیمار جدید در بیمارستان های این استان بستری شدند.

وی افزود: با بستری این تعداد بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۰۴ بیمار دارای علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد مردم استان ماسک می زنند، گفت: برخی افراد با وجود اینکه در وضعیت شکننده ای به سر می بریم اما همچنان نسبت به زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی کم توجهی می کنند.

هاشمی عنوان کرد: همه گروها های سنی اعلام شده برای دریافت واکسن باید از طریق مراجعه به آدرس salamat.gov.ir  ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به واکسیناسیون ۸۱ درصد افراد بالای ۸۰ سال در کشور، گفت: این میزان در استان ۷۱ درصد بوده که علت آن خودداری این افراد از تزریق واکسن است.

براساس آمار رسمی، استان خراسان شمالی از اسفندماه ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد و از فرودین ماه سال جاری نیز با روند افزایشی آمار بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان ها وارد فاز چهارم این بیماری شد، به طوری که هم اکنون حدود ۵۰ درصد از تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کووید ۱۹ در اشغال این بیماران قرار دارد و از ابتدای شروع ویروس کرونا  تاکنون بیش از یکهزار و ۲۰۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان جان خود را از دست دادند.
علاوه بر آن براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان که ۱۳ خردادماه سال جاری منتشر شد از هشت شهرستان این استان چهار شهرستان بجنورد؛ شیروان، مانه و سلقمان و اسفراین در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان راز و جرگلان، فاروج، گرمه و جاجرم در وضعیت زرد کرونایی قرار داردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha