حدود ۱۰۳ هزار نفر بهره‌بردار مراتع در آذربایجان‌غربی فعال است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۱۰۲ هزار و ۷۶۳ بهره‌بردار مراتع در استان فعال بوده و از مراتع استان برای دامداری استفاده می‌کنند.

هادی قاسمی روز چهارشنبه در جلسه مدیریت چرا، کنترل پروانه چرای دام و ساماندهی کوچ عشایر در سال ۱۴۰۰ افزود: هم اکنون سه هزار و ۲۱۹ سامانه عرفی ممیزی شده در آذربایجان غربی با مساحت ۲ میلیون و ۷۵۴ هزار  هکتار مرتع در آذربایجان غربی ممیزی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر سه میلیون و ۱۶۸ هزار واحد دامی مجاز در آذربایجان غربی از مراتع استفاده می کنند که در این خصوص، بازدیدها و نظارت های لازم صورت می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: در صدد هستیم که چرای دام در استان مدیریت و با رعایت حقوق عرفی مراتع از چرای غیرمجاز و بدون پروانه جلوگیری شود.

قاسمی گفت: متأسفانه امسال با کاهش بارش ها در استان  مشکلات زیادی پیش رو داریم و باید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

وی افزود: هماهنگی لازم در سال های پیش نیز با امور عشایر، دامپزشکی، امور دام جهادکشاورزی و نیروی انتظامی استان شده بود که از حضور دام بدون مجوز و بدون واکسیناسیون در مراتع جلوگیری شده و با تحقق این امر از قاچاق بی رویه دام در کشور نیز جلوگیری می شود.

به گزارش ایرنا، فصل بهار به علت وضعیت خوب مراتع، بهره برداران از آنها برای چرای دام استفاده می کنند که البته بی رویه بودن این امر می تواند به آسیب دیدن جدی مراتع منجر شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha