۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 83520227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۸۱۲ هکتار از مراتع خوشاب رفع تصرف شد

۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲
کد خبر: 83520227
هزار و ۸۱۲ هکتار از مراتع خوشاب رفع تصرف شد

سبزوار- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: با تلاش های نیروهای این یگان و همراهی دستگاه قضا هزار و ۸۱۲ هکتار از مراتع شهرستان خوشاب رفع تصرف شد.

سرهنگ امین رمضانیان روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران در خوشاب افزود: این اراضی در محدوده سامان عرفی روستای حجت آباد و عبدل آباد شهرستان خوشاب بود.
وی ادامه داد: مساحت این سامان عرفی سه هزار و ۷۰۰ هکتار است که هزار و ۸۱۲ هکتار آن از سال‌های گذشته تصرف غیر قانونی شده بود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: پس از تنظیم پرونده تخلف، پیگیری های لازم و اقدامات قضایی، این اراضی از دست سودجویان خلع ید شد.
امین رمضانیان افزود: پس از ممیزی کردن، این مراتع برابر با سامان عرفی در اختیار دامداران قرار گرفته است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوشاب نیز گفت: حدود ۹۰ هزار هکتار مرتع در این شهرستان وجود دارد  که در برخی از عرصه ها پس از ممیزی مراتع پروانه چرای دام صادر شده است.
هادی آزاد روح افزود: شغل بیشتر ساکنان روستایی شهرستان خوشاب دامداری است که صدور  پروانه های چرا در مراتع ممیزی شده به معیشت مردم و رونق اقتصادی کمک کرده است.

سامانه عرفی به محدوده‌ای از اراضی مرتعی اطلاق میشود که از گذشته مورد بهره‌برداری تعداد مشخصی از خانوارهای عشایر قرار گرفته و به صورت عرفی دارای حق بهره‌برداری از آن هستند.

شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha