۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84273510
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان: جهان سهم خود را برای کاهش آلام مسلمانان روهینگیا بپردازد

اسلام‌آباد - ایرنا - دولت پاکستان در واکنش به حادثه مرگبار آتش‌سوزی در یکی از اردوگاه‌های پرجمعیت آوارگان میانماری در بنگلادش، از جامعه بین‌الملل خواست تا سهم خود را برای همکاری در جهت کاهش آلام مسلمانان روهینگیا بپردازد.

به گزارش ایرنا، مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه در پیامی، نسبت به آتش سوزی گسترده در اردوگاه آوارگان مسلمانان روهینگیایی در بنگلادش به شدت ابراز تاسف کرد.

در این پیام آمده است: آتش سوزی مرگبار که منجر به تلفات جانی و خسارت مادی فراوان شده به شدت باعث تاثر و ناراحتی همگان است.

وزارت امور خارجه پاکستان با ابراز همبستگی با آسیب دیدگان و خانواده‌های قربانیان، گفت: این حادثه یادآوری غم انگیزی از رنج‌های مداوم مسلمانان روهینگیاست و اسلام‌آباد از جامعه جهانی می‌خواهد تا نقش و همکاری خود را برای کاهش آلام و بحران پیش روی مسلمانان روهینگیا ایفا کند.

سازمان ملل روز گذشته (۳ فروردین) اعلام کرد که آتش‌سوزی در یک اردوگاه وسیع و پرجمعیت مسلمانان روهینگیا میانماری در بنگلادش، ۱۵ کشته و صدها زخمی برجای گذاشت.

نزدیک به یک میلیون نفر از آوارگان روهینگیای میانمار که بیشتر آنان در جریان سرکوب نظامی ارتش میانمار در سال ۲۰۱۷ مجبور به فرار از کشور و خانه خود و ورود به بنگلادش شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha