۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۴۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84261261
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دارایی پاکستان خواستار پیشبرد راه‌های توسعه تجارت با ایران شد

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان نقش شرکت سرمایه گذاری مشترک ایران و پاکستان را برای تقویت همکاری‌ها و سرمایه گذاری مهم برشمرد و خواستار یافتن راه‌های موثر برای توسعه بیش از پیش تجارت با ایران شد.

به گزارش ایرنا، «حسن عبقری» معاون وزیر اقتصاد و دارایی و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در شهر اسلام‌آباد با «عبدالحفیظ شیخ» وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان دیدار کرد.

وزارت دارایی پاکستان با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در اختیار دفتر ایرنا قرار گرفت، اعلام کرد: طرفین در این نشست درباره موضوعات مربوط به منافع مشترک تبادل نطر کرده و مصمم به تحکیم مراودات اقتصادی و تجاری با توجه به روابط تاریخی، همجواری جغرافیایی، قرابت‌های فرهنگی و اشتراکات اقتصادی شدند.

در این بیانیه آمده است: وزیر دارایی پاکستان تاکید کرد که باید راه‌هایی برای پیشبرد روابط تجاری دوجانبه با ایران پیدا کرد و برای این هدف شرکت سرمایه گذاری ایران و پاکستان می‌تواند نقش محوری برای توسعه تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور داشته باشد.

عبدالحفیظ شیخ، معاون وزیر اقتصاد ایران را از برنامه گسترده اصلاحات اقتصادی توسط دولت پاکستان با هدف دستیابی به رشد منجر به صادرات و توسعه اقتصادی پایدار آگاه کرد.

وی با اشاره به چالش‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹ برخی از اقدامات دولت پاکستان برای جبران ضررهای اقتصادی و اجتماعی و تلاش برای کاهش تاثیرات منفی بیماری کرونا بر بخش‌های حاشیه‌ای جامعه را تشریح کرد.

وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان اظهار داشت که دولت فعلی این کشور متعهد به اصلاح مبانی اقتصاد از طریق سیاستگذاری موثر و اصلاحات هدفمند جهت دستیابی به استراتژی رشد پایدار و فراگیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha