۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84296697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عزم ایران و پاکستان برای گسترش روابط اقتصادی 

۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۵۵
کد خبر: 84296697
عزم ایران و پاکستان برای گسترش روابط اقتصادی 

اسلام‌آباد - ایرنا - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر پیشاور پاکستان از پیشبرد تلاش‌های دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی به ویژه افزایش گذرگاه‌های مرزی، ایجاد بازارچه‌های مشترک، تلاش برای توافق تجارت ترجیحی و تجارت آزاد خبر داد و افزود: تقویت تجارت دوجانبه به سود گسترش ارتباطات منطقه‌ای می‌باشد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «حمید رضا قمی» طی دیدار با مسوولان و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع سرحد در شهر «پیشاور» مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان گفت: تهران مصمم به رفع موانع موجود و ایجاد زیر ساختارهای لازم می‌باشد.

وی به افتتاح گذرگاه مشترک جدید و اقدام به ایجاد بازارچه‌های مرزی مشترک و انجام مقدمات امضای توافق نامه تجارت ترجیحی و تجارت آزاد با اسلام‌آباد اشاره کرد و افزود: امیدواریم این تلاشها علیرغم محدودیت‌های کرونائی هر چه زودتر به ثمر بنشیند.

قمی، تقویت مناسبات اقتصادی و تجارت ایران با همسایه شرقی پاکستان را به سود گسترش ارتباطات منطقه‌ای دانست و افزود: با وجود همه گیری ویروس کرونا، سرکنسولگری کشورمان آمد و رفت بازرگانان پاکستانی به ایران را تسهیل کرده و در کنار سایر نمایندگی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی در پاکستان، روادید برای جامعه تجار این کشور را در مدت زمان کوتاهی صادر می‌کند.

سرکنسول ایران با تمجید از تلاش‌های مشترک سفرای جمهوری اسلام ایران در پاکستان و سفیر جمهوری پاکستان در ایران برای کمک به افزایش حجم تجارت دو کشور، از سفر آتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد به شهر پیشاور و دیدار با جامعه بازرگانان و سایر مقام‌های ارشد دولتی و اقتصای ایالت خیبرپختونخوا خبر داد.

وی تاکید کرد: هدف از سفر آتی سفیر ایران بررسی موانع در مسیر تجارت دو کشور به ویژه مناسبات میان استان‌های ایران و پاکستان و تلاش برای رفع مشکلات تجار خواهد بود.

حمیدرضا قمی از بازرگانان ایالت خیبر و تجار عضو اتاق سرحد خواست تا روابط با استان‌های ایران از جمله اتاق بازرگانی و صنعت مشهد را تقویت کنند و می‌توان در این مسیر از تجربیات و ظرفیت‌های متقابل بهره مند شد.

«شیرباز بیلور» رئیس اتاق بازرگانی و صنعت سرحد موضوعات مختلف پیرامون تجارت ایران و پاکستان و مسائل مربوط به بازرگانان را با سرکنسول ایران مطرح کرد و از شرکت‌ها و سرمایه گذاران ایرانی دعوت کرد تا از فرصت مشارکت و سرمایه گذاری در بخش انرژی، معدن، استخراج سنگ‌های قیمتی، مبلمان و صنایع غذایی در ایالت خیبرپختونخوا استفاده کنند.

وی ضمن مهم خواندن اقدامات صورت گرفته خواستار تسریع امضای توافقنامه تجارت آزاد ایران و پاکستان شد و آن را برای رفع موانع تجارت دو کشور حیاتی دانست.

گفتنی است، وزیران امور خارجه ایران و پاکستان دهم فروردین امسال در حاشیه کنفرانس بین المللی قلب آسیا در تاجیکستان دیدار و ضمن بررسی آخرین تحولات روابط دوجانبه، بر لزوم افزایش تجارت دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی و توسعه بازارچه‌های مشترک مرزی تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha