۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83661469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان بر تقویت همکاری‌های اقتصادی با ایران تاکید کرد

اسلام آباد - ایرنا - دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور دارایی بر ضرورت توسعه مناسبات بازرگانی و روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران و استفاده از فرصت های مشترک سرمایه گذاری تاکید کرد.

«عبدالحفیظ شیخ» در دیدار «سید محمد علی حسینی» سفیر ایران در پاکستان افزود: نیاز به برداشتن گام های موثر برای تعمیق مناسبات تجاری و بازرگانی میان دو کشور است.

وی با استقبال از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری های اقتصادی، گفت: اسلام آباد متعهد به گسترش روابط با تهران به ویژه در حوزه های بازرگانی و سرمایه گذاری است.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در این دیدار روز سه شنبه با یادآوری تلاش های عمران خان نخست وزیر این کشور برای کمک به تنش زدایی در منطقه افزود: هرگونه تشدید مناقشه ها در منطقه به ضرر وضعیت معیشتی کشورها تمام خواهد شد.

طرفین در این دیدار آخرین تحولات مربوط به همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان، استفاده از فرصت های مشترک سرمایه گذاری و راه های تقویت روابط تجاری را مورد بررسی قرار دادند.

سفیر ایران نیز ضمن استقبال از توسعه همکاری های دوجانبه اقتصادی و تجاری با کشور همسایه پاکستان به ظرفیت های موجود در حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری دو کشور پرداخته و ابراز امیدواری نمود که مناسبات برادرانه ایران و پاکستان به ویژه در حوزه های بانکی و سرمایه گذاری گسترش پیدا کند.

ایران آماده پشتیبانی از پاکستان برای دستیابی به اهداف توسعه است

سفیر ایران در پاکستان روز گذشته(سه شنبه) در سخنرانی در اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام آباد به همکاری های مستمر دو کشور در سطح منطقه ای و بین المللی اشاره کرد و افزود: پاکستان به دنبال اهداف توسعه است و در این خصوص جمهوری اسلامی ایران آماده پشتیبانی کامل از پاکستان برای رسیدن به اهداف توسعه و عمران این کشور است.

وی با اشاره تاثیر گذاری سازمان اقتصادی اکو در منطقه و حائز اهمیت بودن آن در تقویت همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان، افزود: اکو فرصت مناسبی برای دو کشور جهت هماهنگی سیاست های خود در راستا رشد اقتصادی و فراهم کردن زمینه تسهیل فعالیت های بازرگانی، سرمایه گذاری، تجارت و رفع موانع ترانزیت میان ایران و پاکستان خواهد بود.

حسینی گفت: با توجه به مرز طولانی میان ایران و پاکستان و همچنین به دلیل تنوع محصولات، ایجاد بازارهای مرزی می تواند نقش اساسی در توسعه اقتصادی و تجاری میان دو کشور داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha