۱۴۱ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی واگذار شد

اراک - ایرنا - مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: ۱۴۱ هکتار زمین با هدف توسعه متوازن واحدهای تولیدی در قالب ۲۸۹ قرارداد امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نقاط مختلف این استان به متقاضیان واگذار شد.

طیب میرزایی عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: واگذاری ۱۵۵ هکتار زمین به متقاضیان صنعتی امسال در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی هدفگذاری شده که تا کنون ۱۴۱ هکتار معادل ۹۱ درصد برنامه‌ریزی شده محقق سده است.
وی ادامه داد: واگذاری زمین به متقاضیان از اردیبهشت‌ماه تا شهریورماه امسال به دلیل نوسانات قیمت‌ها متوقف شده و میزان قابل توجهی از اراضی واگذار شده در پاییز امسال به متقاضیان واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر زمین‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی در ۲ ماه آخر سال به متقاضیان واگذار می‌شود، پبش‌بینی‌ می‌شود تا پایان امسال مجموع واگذاری‌ها از ۱۵۵ هکتارِ برنامه‌ریزی شده فراتر رود.
میرزایی بیان کرد: اکنون در خصوص واگذاری اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی به متقاضیان کمبود وجود دارد و بر همین اساس توسعه چند شهرک و ناحیه صنعتی از جمله شهرک‌های صنعتی خمین، محلات، نهرمیان، و خنجین در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به کمبود اراضی قابل واگذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی، فسق قرارداد واحد صنعتی بدون اقدام در دستور کار قرار گرفته و ۲۲ هکتار زمین آزادسازی شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، کمبود زیرساخت‌های آب، برق و گاز را از مهمترین مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی عنوان کرد و افزود: براساس قانون دستگاه‌های خدمات رسان وظیفه دارند زیرساخت‌های لازم را به صورت رایگان تا درب واحدهای صنعتی منتقل کنند.
میرزایی، در خصوص راه‌اندازی واحدهای راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی نیز گفت: راه‌اندازی ۸۵ واحد راکد امسال به این استان تکلیف شده که تا کنون ۷۱ واحد تولیدی راکد که عمده مشکلات آنها در حوزه اختلاف شرکا و کمبود سرمایه در گردش بود به چرخه تولید بازگشتند.
وی، در خصوص فضای سبز موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز گفت: در مجموع هفت درصد از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی به فضای سبز اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی بیان کرد: یک‌هزار و ۹۸۱ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان استان بهره‌برداری شده که از این تعداد ۲۷۲ واحد غیرفعال و بقیه فعال هستند.
۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی در استان مرکزی فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha