مدیرکل استاندارد: همدان پرچمدار محصولات «حلال» در کشور است

همدان- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به بهره مندی پنج محصول تولیدی استان از پروانه نشان حلال، گفت: همدان از این لحاظ در کشور پرچم دار است.

به گزارش ایرنا، محمد مددی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی «شیر پگاه» و «صنایع غذایی سحر» همدان، اظهار داشت: سه پروانه نشان حلال برای محصولات کارخانه پگاه صادر شده و محصولات شیر پاستوریزه، کره غیرلاکتیکی و شیر استرلیزه این واحد با نشان حلال توزیع می‌شود.

وی گفت: ۲ پروانه نشان حلال برای محصولات کشتارگاه گوشت‌آوران در سال جاری صادر شده و برای محصول رب گوجه فرنگی کارخانه سحر نیز در مراحل بازرسی های اولیه هستیم.

مدیرکل استاندار همدان خاطرنشان کرد: استان همدان با همکاری و تعامل واحدهای تولیدی بیشترین پروانه نشان حلال کشور را صادر کرده‌است.

او افزود: واحدهایی که موفق به اخذ این نشان می‌شوند، می‌توانند در زمینه صادرات غذای حلال به کشورهای مسلمان و کشورهای غیر مسلمان فعالیت خود را توسعه بدهند.

مددی تصریح کرد: براساس قانون، سازمان ملی استاندارد ایران به‌عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال است و این پروانه را برای برخی از واحدهای تولید کننده متقاضی که شرایط لازم را داشته باشند، صادر میکند.

حلال نام مجموعه ای از علائم تجاری است که بر روی محصولات غذایی قید می شود.

این نام برگرفته از معنی غذای حلال است که در دین اسلام آمده و به عنوان یک نشان جهانی از طرف کشورهای اسلامی مطرح شده و بر روی موادی از جمله غذا، دارو، مواد بهداشتی و مواد آرایشی درج می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha