گردهمایی بزرگ «مرگ بر اسرائیل» در کراچی پاکستان برگزار شد

اسلام‌آباد-ایرنا-هزاران نفر از فعالان سیاسی و مذهبی پاکستان روز پنجشنبه در«کراچی»واقع درجنوب این کشور باشرکت درتظاهرات و گردهمایی بزرگ«مرگ بر اسرائیل»،ضمن محکومیت هرگونه اقدام برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، برحمایت از آرمان‌های مردم فلسطین برای رسیدن به حق استقلال وتشکیل کشورمستقل تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل) به رهبری «مولانا فضل الرحمان» تظاهرات بزرگ «مرگ بر اسرائیل» را در مرکز شهر بندر کراچی اهتمام دید و سپس اجتماع تظاهرکنندگان در نزدیکی مزار بنیانگذار پاکستان برگزار شد.

«اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز طی سخنرانی ویدیو کنفرانس، تصمیم جدید رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی را محکوم و از ملت‌های اسلامی خواست تا در جبهه مشترک با طرح دشمنان اسلام برای همدستی با دشمن صهیونیستی مقابله کنند.

وی همچنین از حمایت مداوم مردم پاکستان و گروه‌های سیاسی و مذهبی از فلسطین و اعلام برائت از طرح سازش با صهیونیست‌ها قدردانی کرد.

شرکت کنندگان با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و برائت از اسرائیل، سازش با رژیم صهیونیستی از سوی برخی کشورهای عرب در منطقه را محکوم و آن را خیانت به آزادی فلسطین دانستند.

مسوولان ارشد احزاب مختلف و گروه‌های مذهبی نیز با حضور در این گردهمایی ضدصهیونیستی، بر عزم و تعهد مردم پاکستان برای تداوم حمایت از فلسطین و مخالفت با هرگونه اقدام در مسیر سازش با رژیم اشغالگر قدس تاکید کردند.

رئیس حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل) رژیم صهیونیستی را دشمن پاکستان دانست و هشدار داد که دولت اسلام‌آباد نباید تحت فشار خارجی برای پیوستن به صفوف سازشگران قرار گیرد زیرا هرگونه نرمش در قبال اشغالگردان به ضرر جهان اسلام و تضعیف مسئله فلسطین تلقی می‌شود.

وی همچنین از برخی زمزمه‌ها در داخل پاکستان برای همنوایی با حاکمان سازشگر و سکوت در برابر تشدید ظلم و ستم علیه مردم فلسطین به شدت انتقاد کرد.

برخی از مسوولان ارشد حزب مسلم لیگ نواز حزب مردم نیز طی سخنرانی در گردهمایی مرگ بر اسرائیل، بر حمایت از مقاومت فلسطین و تشکیل آزادنه و مستقل این کشور تاکید کردند.

رهبر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل اواخر مردادماه امسال با سرزنش توافق ابوظبی و دیگر حاکمان عرب برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: امارات عروسک خیمه شب بازی آمریکا است و هرگز در جایگاهی نیست که بخواهد برای فلسطین تصمیم بگیرد.

این رهبر مذهبی پاکستان اقدام حاکمان سازشگر برای برقراری مناسبات رسمی دیپلماتیک با رژیم غاصب صهیونیستی را مغایر با بیش از هفت دهه مبارزه فلسطینیان برای آزادی دانست.

نخست وزیر پاکستان دیماه امسال هرگونه فشار بر این کشور برای پیوستن به صفوف سازشگران با رژیم صهیونیستی را تکذیب و مطالب مربوط به برقراری تماس میان اسلام‌آباد با تل‌آویو را جعلی دانست.

«عمران‌خان» همچنین اواسط آبان ماه گذشته در گفت وگویی با شبکه پاکستانی "جی‌ان‌ان" درباره رویکرد اسلام‌آباد در رابطه با برقراری روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی بار دیگر بر مواضع قوی پاکستان علیه این توطئه و حمایت از آزادی سرزمین فلسطین تاکید کرد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha