۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84278886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گردهمایی روز سرزمین فلسطین در پاکستان و تاکید بر حمایت از جبهه مقاومت

اسلام‌آباد - ایرنا - رهبران سیاسی و مذهبی در پاکستان در «سالروز سرزمین فلسطین» ضمن اعلام همبستگی مجدد با ملت فلسطین، بر تداوم مقاومت علیه محاصره غزه و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، گردهمایی مشترک نمایندگان احزاب سیاسی، مذهبی و گروه‌های مدنی در سالروز سرزمین فلسطین در تالار همایش‌های باشگاه خبرنگاران شهر «کراچی» واقع در جنوب پاکستان برگزار شد.

این برنامه به اهتمام «بنیاد حمایت از فلسطین در پاکستان» صورت پذیرفت و سخنرانان با اعلام برائت از توطئه سازش با صهیونیست‌ها در منطقه، تداوم اشغالگری رژیم ناپاک صهیونیستی اسرائیل را محکوم کردند. 

شخصیت‌های پاکستانی از ملت‌های آزادیخواه جهان به ویژه حکام اسلامی برای مقابله با طرح‌های شیطانی رژیم غاصب صهیونیستی که با پشتیبانی کامل آمریکا و کشورهای غربی همراه است، دعوت کردند.

آنان گفتند: برخی از کشورهای عرب و یا آفریقایی نه تنها با به رسمیت شناختن این رژیم غاصب از پشت به فلسطینیان خنجر زده اند بلکه به کل جهان اسلام و بشریت نیز آسیب رسانده اند.

آنها تأکید کردند که تصمیم به آزادی و استقلال فلسطین بر اساس آرمان های مردم این کشور است و هیچ کشوری حق تضعیف مقاومت به بهانه حل بحران در سرزمین‌های اشغالی را ندارد.

«صابر ابو مریم» دبیرکل بنیاد حمایت از فلسطین در پاکستان، سیاست های دوگانه آمریکا در قبال خاورمیانه و فلسطین را به شدت محکوم کرد. وی گفت: ایالات متحده مرتکب به حمایت از تروریسم در سراسر جهان و پشتیبانی از دولت های ظالم است.

وی کشمیر و فلسطین را در ‌کنار سایر بحران‌های فعلی در کشورهای اسلامی، دغدغه مهم جهان اسلام دانست و افزود: مردم پاکستان در کنار ملت‌های مسلمان متحد خواهند ماند و به حمایت از آرمان‌های فلسطین و کشمیر در همه سطوح ادامه می دهند.

نخست وزیر پاکستان دیماه ۱۳۹۹ هرگونه فشار بر این کشور برای پیوستن به صفوف سازشگران با رژیم صهیونیستی را تکذیب و مطالب مربوط به برقراری تماس میان اسلام‌آباد با تل‌آویو را جعلی دانست.

«عمران‌خان» همچنین اواسط آبان گذشته در گفت وگویی با شبکه پاکستانی "جی‌ان‌ان" درباره رویکرد اسلام‌آباد در رابطه با برقراری روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی بار دیگر بر مواضع قوی پاکستان علیه این توطئه و حمایت از آزادی سرزمین فلسطین تاکید کرد. 

امروز ۳۰ مارس مصادف است با سالگرد روز زمین در فلسطین (یوم الارض). ۴۵ سال پیش در سال (۱۹۷۶) رژیم صهیونیستی در چارچوب تکمیل عملیات اشغال خود، هزاران هکتار از روستاهای بلندی های «الجلیل» را به بهانه‌های مختلف مصادر کرد و با اعتراض و واکنش انقلابی همه جامعه فلسطینی روبرو شد.

رژیم صهیونیستی در آن هنگام تصور می‌کرد که اقلیت فلسطینی ساکن در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ با وضع قوانین جدید و با توجه به اینکه در محاصره صهیونیست ها قرار دارند توان واکنش آنچنانی ندارند و به همین علت بر خلاف مقررات جهانی دست به جنایت، کشتار و غصب گسترده زد، اما با واکنش شدید و یکپارچه روبرو شد. 

در این انتفاضه که در داخل سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ روی داد، اعتراضات به حدی گسترده بود که رژیم صهیونیستی به رغم سرکوب شدید در نهایت، راهی جز عقب نشینی را پیش رو ندید و این رژیم غاصب و جنایت پیشه ابتدا تلاش داشت این انتفاضه را مهار کند، اما ایستادگی فلسطینیان و تقدیم ۶ شهید و صدها مجروح اراده آن‌ها را به دشمن اشغالگر نشان داد و آن را به عقب‌نشینی وادار ساخت. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha