۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85487839
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

پاکستان فعالیت مرزهای تفتان و گبد با ایران را ۲۴ ساعته کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - پاکستان با هدف تقویت مراودات تجاری با جمهوری اسلامی ایران فعالیت دو گذرگاه‌های مشترک مرزی تفتان (میرجاوه) و گبد (ریمدان) را ۲۴ ساعته کرد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، محمد مُدثر تیپو سفیر پاکستان در تهران امروز در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پاکستان تصمیم به باز نگه داشتن ۲۴ ساعته مرزهای تفتان و گبد در هفت روز هفته گرفت.

وی این تصمیم را گام بزرگ رو به جلو برای ترویج تجارت میان ایران و پاکستان دانست و افزود: امیدواریم شاهد افزایش مبادلات کالا بین دو کشور و گسترش فرصت های اقتصادی باشیم.

در جریان سفر رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید ایران به همسایه شرقی پاکستان که در روز سوم اردیبهشت امسال صورت گرفت، دو کشور بر اهمیت صلح و امنیت مرزهای مشترک، پروژه‌های انرژی از جمله خط لوله گاز ایران، اجرای طرح‌های مشترک اقتصادی توسعه محور برای کمک به تجاری شدن مرزها، تسریع روند امضای قرارداد تجارت آزاد و افزایش حجم تجارت دوجانبه به ۱۰ میلیارد دلار تاکید کرده و در مورد روابط پایدار و سازنده میان بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان به توافق رسیدند.

در بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پایان سفر شهید رئیسی آمده است: تهران و اسلام‌آباد توافق کردند که بیست‌ و دومین کمیسیون مشترک اقتصادی هرچه زودتر برگزار شود و همزمان نشست‌های رایزنی سیاسی سالانه دو کشور در قالب کمیته مشترک تجاری، تبادل منظم هیات‌های فنی و کارشناسان اقتصادی نیز صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha