سرپرست سفارت افغانستان در پاکستان: آقای رئیسی نقش موفقی را در منطقه ایفا کرد + فیلم

اسلام‌آباد- ایرنا- سرپرست سفارت افغانستان در اسلام‌آباد با ابراز خرسندی از تعمیق روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در دوره آیت‌الله رئیسی، شهادت ایشان را یک خلاء بزرگ دانست و تاکید کرد: رئیس جمهور فقید ایران نقش حائز اهمیت و موفقی را برای صلح و رفاه منطقه ایفا کرد.

سردار احمد شکیب در حاشیه مراسم امضای دفتر یادبود شهدای سانحه سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور، در سفارت ایران در اسلام‌آباد به خبرنگار ایرنا گفت: به نمایندگی از مردم و حکومت اسلامی افغانستان مراتب تسلیت و همدردی خود را با دولت و ملت ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش اعلام می‌کنیم.

وی افزود: شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران یک حادثه بسیار اندوهناک و دشوار است، از خداوند متعال علو درجات را برای شهدای عزیز و صبر و شکیبایی را برای بازماندگان و ملت جمهوری اسلامی ایران مسألت می‌نماییم.

سفیر طالبان افغانستان در پاکستان افزود: روابط حکومت سرپرست افغانستان با ایران در دوره جناب رئیسی پیشرفت قابل توجهی داشت و ما شاهد شکوفایی همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف از جمله تجارت و روابط مردمی هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که دو ملت ایران و افغانستان در آینده نیز به صورت منسجم و یکپارچه برای توسعه روابط خود تلاش خواهند کرد تا بتوانیم رفاه و صلح را برای منطقه‌ به ارمغان بیاوریم.

سردار احمد شکیب نقش رئیس جمهور فقید ایران در منطقه را بسیار حائز اهمیت و موفق توصیف کرد و گفت: معتقدیم فقدان درگذشت آیت‌الله رئیسی یک خلاء بزرگ است و امیدواریم جانشین ایشان بتواند این مسیر را مانند قبل ادامه دهد.

ساعاتی پیش وزارت امور خارجه پاکستان رسما اعلام کرد که محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری اسلامی ایران و دیگر شهدای همراه ایشان و ابراز تسلیت به ملت و دولت ایران امروز به تهران می‌رود.

دولت پاکستان دیروز ۲۱ می (اول خرداد) در سوگ شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، یک روز عزای ملی اعلام کرد. پرچم پاکستان در اسلام‌آباد و مراکز چهار ایالت این کشور به حالت نیمه برافراشته درآمد. دولت‌های ایالتی در سِند و بلوچستان نیز با تبعیت از دولت مرکزی، روز گذشته را روز عزای عمومی اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha