فاز دوم سامانه جامع تعاون کشور برای شفافیت راه اندازی شده است

ارومیه- ایرنا- معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فاز دوم سامانه جامع تعاون در راستای ارتقای شاخص های شفافیت در کشور راه اندازی شده است.

محمدجعفر کبیری روز یکشنبه در نشست با هیات رییسه اتاق تعاون آذربایجان غربی در ارومیه، افزود: بخش تعاون هم اینک در بخش دولتی و غیردولتی نیازمند اصلاح و ارایه راهبرد جدید برای احیای و گسترش اعتماد عمومی است و این بخش نمی‌تواند بارسنگین تخلفات اتفاق افتاده در تعاونی‌های متخلف را همچنان بر دوش بکشد.

وی اضافه کرد: درشرایط تحریم و مواجهه با اثرات شیوع کرونا در اقتصاد و برای توسعه تاب آوری اقتصاد کشورمان، از تعاونی ها حمایت می‌کنیم زیرا تعاونی ها که با مشارکت مردم شکل می‌گیرند، سبب تقویت اقتصاد خانواده می‌شوند و در مقایسه با سایر بخش ها هزینه کمتری ایجاد می‌کنند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش و اهمیت صندوق‌های ضمانت در توسعه فرهنگ تعاون در کشور، اظهار کرد: صندوق ضمانت تعاون باید طرح های توجیه دار اقتصادی را برای سرمایه گذاری و مشارکت به مردم معرفی کند.

کبیری با قدردانی از همسویی و رویکرد مشترک اتاق تعاون و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در راستای گسترش بخش تعاون، گفت: تعامل داخلی بخصوص بین بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت، اتاق تعاون و تعاونی ها برای بهبود خدمات دهی به تعاونگران گسترش یابد.

رییس اتاق تعاون آذربایجان غربی نیز در این نشست از راه اندازی کمیسیون‌های تخصصی در اتاق تعاون استان خبر داد و گفت: طی سال‌جاری و در بخش آموزش، ۱۶۳ دوره آموزشی برای پیله وران در قالب ۳۳ هزار و ۴۲۰ نفرساعت برگزار شده که  ثمره آن آموزش چهار هزارو ۳۴۰ نفر پیله ور در در این استان بوده است.

باقر خلیلی همچنین گفت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون، در مرکز داوری اتاق تعاون استان آذربایجان غربی ۶۹۰ پرونده داوری ثبت شده که این رقم برای سالجاری ۱۸۱ فقره بوده است.

وی گفت: رویکرد جدید و همسویی اتاق تعاون استان و اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی آذربایجان غربی علاوه بر ایجاد آرامش خاطر در تعاونگران، سبب رشد این بخش در استان می‌شود.

رییس اتاق تعاون آذربایجان غربی در این نشست خواستار حل مشکل محل مناسب برای استقرار این اداره در ارومیه شد.

همچنین تعدادی از روسا و مدیران عامل اتحادیه های تعاونی آذربایجان غربی در این نشست درباره مشکلات اجرایی سامانه جامع تعاون، اختیارات در استان، عدم همراهی بانک توسعه تعاون، دریافت مالیات و عدم تمدید کارت پیله وری و مشکلات ثبت عضویت در سامانه  صحبت کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha