ذخیره آب سدهای خراسان شمالی ۶.۵ درصد افزایش یافت 

بجنورد-ایرنا- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: اکنون ۵۰.۳۸ درصد از مخازن سدهای استان پر است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۶.۵ درصد افزایش دارد. 

وحید واسطه روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت سدهای استان ۲۳۴.۳ میلیون مترمکعب است که اکنون در این مخازن، بیش از ۱۱۸ میلیون مترمکعب آب ذخیره است.

وی خاطرنشان کرد: میزان ذخیره آب سدهای استان در مدت مشابه پارسال ۱۱۰.۸ میلیون مترمکعب بوده است. 

وی با بیان اینکه بهترین وضعیت ذخیره سازی آب در سدها، مربوط به سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان است افزود: این سد اکنون ۵۲.۴ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد که معادل ۸۵.۶ درصد از حجم این دریاچه است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اظهار داشت: سد بارزو در شیروان هم ۳۴.۸ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد که معادل ۳۷.۸ درصد از ظرفیت آن است. 

وی خاطرنشان کرد: در سد بیدواز اسفراین هم حدود ۹ میلیون مترمکعب آب ذخیره است که معادل ۱۸.۶ درصد از ظرفیت این سد است. 

کاهش ورودی و خروجی آب سدهای استان 

واسطه درباره ورود آب به سدهای استان گفت: امسال بیش از ۱۸ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان رها سازی شده است، خروجی آب از این مخازن نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۴.۳ درصد کاهش دارد. 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی افزود: میزان وردی آب به مخازن سدهای استان هم بیش از ۲۷ میلیون مترمکعب بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۷.۳ درصد کاهش دارد. 

میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است.

اکنون هشت سد با ظرفیت ذخیره سازی ۲۳۴ میلیون متر مکعب آب در خراسان شمالی در دست بهره برداری است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha