آغاز بکار دو نمایشگاه ملی هفته پژوهش به صورت مجازی

تهران-ایرنا- بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار وهشتمین نمایشگاه تجهیزات و آزمایشگاهی ایران ساخت امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مجازی آغاز بکار کرد.

به گزارش ایرنا، بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار با شعار پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید وهشتمین نمایشگاه تجهیزات و آزمایشگاهی ایران ساخت برای عرضه و تقاضای فناوری امروز پنجشنبه در سالن شیخ بهایی معاونت علی و فناوری ریاست جمهوری به صورت مجازی آغاز بکار کرد.

در این دوره بیش از ۹ هزار مدل محصول توسط ۳۵۱ شرکت در هشتمین نمایشگاه ایران ساخت در سامانه نمایشگاه بارگذاری شده است.

این نمایشگاه از امروز پنجشنبه ۲۷ آذر ماه افتتاح و تا ۳۰ آذرماه جاری برپا خواهد بود ولی ثبت خرید محصول به مدت  یک سال ادامه دارد.

در این دوره از این نمایشگاه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت ۳۵ درصدی  از خرید محصولات آزمایشگاهی ساخت ایران برای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز علمی وابسته به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، مراکز و موسسات وابسته به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، مدارس و پژوهش سراهای آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی، سازمان فنی و حرفه‌ای، اعضای شبکه آزمایشگاهی و جهاد کشاوزی در نظر گرفته شده است.

 پرداخت بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی بر اساس سطح بندی محصولات از جمله این حمایت‌ها است به گونه ای که سطح اول محصولات دانش بنیان ۴۰ و ۵۰ درصد، سطح دوم ۲۵ درصد و سطح سوم ۱۰ درصد از حمایت این معاونت برخوردار می‌شود 

تسهیلات لیزینگ ۸ تا ۱۰ درصدی برای خریداران بخش خصوصی از شرکت‌های دانش بنیان از دیگر حمایت های این نمایشگاه است که توسط خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می‌شود.

بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار  ۲۶۰۰ فناوری در سامانه ای که برای هفته پژوهش و فناوری پیاده سازی شده است، بارگذاری شده  که پس از داوری‌های اولیه ۱۴۰۰ طرح شایسته ارزیابی‌های دقیق‌تر شدند، پس از ارزیابی‌ها در مرحله دوم از میان ۱۴۰۰ طرح، ۸۸ طرح برای رونمایی انتخاب شدند، که در طول برگزاری این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

در این دوره از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ۶۹ دانشگاه، ۳۵ پارک علم و فناوری، ۱۸ پژوهشگاه، ۱۵ مرکز رشد و پنج موسسه تحقیقاتی وابسته به دستگاه‌های اجرایی حضور دارند.

همچنین در این دوره از بیست و یکمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ۱۲۶ طرح از سوی شرکت های خصوصی، ۱۲۸۷ طرح از سوی دانشگاه ها، ۵۴۰ طرح از سوی پارک های علم و فناوری، ۳۸۶ طرح از سوی مراکز رشد و ۲۴۸ طرح از سوی پژوهشگاه‌ها ارائه شده است.

به گزارش ایرنا، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه، روز‪ ۲۵  ‬ آذر از سوی «شورای فرهنگ عمومی کشور» به نام روز پژوهش نام‌گذاری شد.

وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز از سال ‪ ۱۳۷۹ ‬چهارمین هفته آذر ماه را به نام هفتة پژوهش نام‌گذاری کرد و از سال ‪۱۳۸۴‬ نام آن به «هفته پژوهش و فناوری» تغییر یافت.

هفته پژوهش ۱۳۹۹ با شعار «پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» از روز - شنبه - ۲۲ آغاز و تا ۲۷ آذر ماه برگزار می شود.  

ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری، روزهای این هفته به نام‌های زیر، نام‌گذاری کرده است: 

شنبه ۲۲ آذر: پژوهش و فناوری، مدرسه و دانشگاه

یک‌شنبه ۲۳ آذر: پژوهش و فناوری، مشارکت ملی

دوشنبه ۲۴ آذر: پژوهش،  فناوری و جهش تولید

سه‌شنبه ۲۵ آذر: بزرگداشت پژوهشگران و فناوران 

چهارشنبه ۲۶ آذر: پژوهش،  فناوری و علوم انسانی

پنج‌شنبه ۲۷ آذر: پژوهش،  فناوری و اثربخشی اجتماعی

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha