حمایت صندوق نوآوری از حضور هیات‌های تجاری دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه‌های خارجی

تهران- ایرنا- رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: این صندوق از حضور هیات‌های تجاری شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی حمایت می‌کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدصادق خیاطیان روز سه شنبه در نخستین نشست بررسی اثربخشی پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی با محوریت نمایشگاه عرب هلث ۲۰۲۴ به حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی اشاره کرد و افزود: حمایت‌های این صندوق تنها به برپایی پاویون ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان خلاصه نمی‌شود. ما از حضور هیات‌های تجاری شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی نیز حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: موضوع صادرات دانش‌بنیان‌ها یکی از مسائل بسیار مهم برای صندوق نوآوری و شکوفایی است و برنامه‌ریزی خاصی برای این حوزه داریم. تلاش می‌کنیم با حضور نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان و مسئولان سایر نهادهای مرتبط، چالش‌های موجود در زمینه صادرات محصولات دانش‌بنیان را بررسی و راهکارهای مناسبی برای توسعه صادرات این شرکت‌ها ارائه کنیم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: کارگزاران مسئول برپایی پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند، رتبه‌بندی شده و شاخص‌هایی برای انتخاب آنها تعیین شوند. از کارگزاران انتظار داریم علاوه بر ارائه خدمات مطلوب به شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در پاویون، شبکه‌سازی و ارتباط‌های مناسبی با نهادهای کشور میزبان برقرار کرده و جلسات B۲B میان نمایندگان شرکت‌ها و نهادهای خارجی و شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در پاویون تدارک ببینند.

خیاطیان تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌‎بنیانی که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و پرداخت بخشی از هزینه توسط خودشان در نمایشگاه‌های خارجی حاضر می‌شوند، انتظار دارند که خدمات مطلوبی نیز دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم اثربخشی خدماتی که به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کنیم را ارتقا دهیم. زمانی که یک شرکت دانش‌بنیان در پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های خارجی حضور پیدا می‌کند، درحال معرفی توانمندی و دستاوردهای فناورانه کشور (در حوزه‌های مختلف) است؛ بنابراین باید شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی برای حضور در پاویون انتخاب شوند. این شرکت‌ها باید با مطالعه، هدفمند و با برنامه در نمایشگاه‌های خارجی حضور پیدا کرده و از فرصت فراهم‌شده برای توسعه بازار محصولات خود و برقراری تعامل و ارتباط با نمایندگان کشورهای دیگر استفاده کنند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد: در موضوع ایرادات مطرح‌شده از جمله جانمایی غرفه و فضای فیزیکی و ... نیز تلاش می‌کنیم در تعامل با کارگزاران و سایر نهادهای همکار، مشکلات موجود را برطرف و خدمات مطلوبی به دانش‌بنیان‌ها در این بخش ارائه کنیم.

حمایت صندوق نوآوری از حضور هیات‌های تجاری دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه‌های خارجی

ظرفیت بالای شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی که در زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی عرب هلث (Arab Heath ۲۰۲۴) از پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه بازدید کرده بود، گفت: جمع‌بندی نظرات دریافت‌شده از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در پاویون نمایشگاه عرب‌هلث ۲۰۲۴، حاکی از عملکرد مطلوب این پاویون بود.

وی تأکید کرد: مباحثی مانند مکان غرفه، وسعت و فضای فیزیکی، از جمله مسائلی هستند که قابل حل بوده و همکاران تلاش می‌کنند این مشکلات را به مرور زمان برطرف کنند.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت می‌توان کارهای خوبی انجام داد و ظرفیت بالای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه را در نمایشگاه‌های خارجی نشان داد. قطعا فناوری‌ها و دستاوردهای چشمگیری در حوزه سلامت در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ (۲۹ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران) را شاهد خواهیم بود.

به گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی، نخستین نشست بررسی اثربخشی پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی با محوریت نمایشگاه عرب هلث ۲۰۲۴ با حضور شرکت‌های حاضر در پاویون این نمایشگاه برگزار شد.

این نشست با حضور محمدصادق خیاطیان رییس صندوق نوآوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت و عضو هیات عامل صندوق، سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه، فرشاد فتوت معاون ارتباطات و بین‌الملل و هادی سیادتی مدیرکل حوزه ریاست صندوق نوآوری، همچنین نمایندگان شرکت‌های حاضر در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی عرب هلث (Arab Heath ۲۰۲۴) و نمایندگان توسعه آینده بازار نوآوری ایرانیان به عنوان کارگزار امروز در محل صندوق برگزار شد.

این نشست که نخستین جلسه بررسی اثربخشی پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی بود، با هدف بررسی مشکلات، دریافت پیشنهادها و انتقادها از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در پاویون نمایشگاه عرب‌هلث ۲۰۲۴ برگزار شد.

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی عرب هلث (Arab Heath ۲۰۲۴) از ۹ تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در دوبی برپا شد.

در این پاویون ۱۰ شرکت دانش‌بنیان شامل: مجموعه مهندسی پزشکی نوین (نوین مد)، مهندسی کاوندیش سیستم، استودیوی فناوری‌های سلامت آرامد، نوآوران داده سلامت پیشرو، زمهریر، بهراد رویش رویان (آرسیس)، کیتوتک، فرآورده بافت ایرانیان، گرانول معصوم، داروسازی ثامن حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha