۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84139707
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده سپاه شاهرود : تبیین مکتب سردار سلیمانی ضروری است

شاهرود – ایرنا – فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با بیان اینکه تبیین مکتب سردار سلیمانی برای پیشبرد اهداف نظام ضروری است ، گفت : هشت کمیته برای گرامیداشت سالگرد آن شهید تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا ، سرهنگ محمد خوشقدم روز سه شنبه در نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود با اشاره به وقایع هشتم تا پانزدهم دیماه افزود: برای گرامیداشت روز بصیرت، سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و چهلم شهادت دانشمند هسته ای محسن فخری زاده  برنامه های فرهنگی متنوعی اجرا می‌شود .

وی با بیان اینکه برپایی پویش گسترده خدمات مومنانه به نیابت از شهید سلیمانی در دستور کار است، تصریح کرد: پویش عهد عاشقی با سردار دلها، به روزرسانی تابلوهای تبلیغاتی و تلویزیون  شهری، ایجاد پرونده ویژه و صفحه اختصاصی با هشتک ما ملت امام حسینیم ، برگزاری مسابقه از وصیت نامه سیدالشهدای مقاومت، مسابقه نقاشی و شب شعر، پویش نذر خون، نواختن زنگ مقاومت در سامانه شاد آموزش و پرورش  و بازدید از خانواده های شهدا و جانبازان و تکریم آنان با یاد و خاطره شهید سلیمانی با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود ادامه داد: تشکیل کمیته جوانان، دانشگاه ها، طلاب و تشکل ها؛ کمیته خانواده، زنان و سبک زندگی؛ کمیته مقاومت ، ایثار، جهاد و شهادت ؛ کمیته نیروهای مسلح و بسیج؛ کمیته فرهنگ، هنر و تولید محتوای مکتب شهید سلیمانی؛ کمیته اطلاع رسانی، فضاسازی، تبلیغات و رسانه؛ کمیته اصناف، اقشار و محبت های مردمی؛ کمیته شهرداری و بخشداری ها برنامه ریزی شده است.

امام جمعه شهرستان شاهرود هم در این نشست با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی حق بزرگی بر گردن همه دارند، گفت: اسلام و انقلاب اسلامی، مقاومت و استکبارستیزی، مکتب و مرام و سیره عملی، خصوصیات اخلاقی و معنوی شهید سلیمانی در مسایل نظری باید در نشست ها تبیین شود.

حجت اسلام عباس امینی با اشاره به همه گیری ویروس کرونا و محدودیت های بهداشتی در جهت برگزاری آیین حقیقی برای آن شهید، تصریح کرد: مسایل نظری این شهید را می توان با کمک رسانه ها و فضای مجازی بیان کرد و نسل جوان کشور را با آن آشنا نمود.

وی با بیان اینکه در بخش عملی هم می توان برخی از فعالیت ها را با یاد و نام ایشان با هدف فرهنگ سازی انجام داد، افزود: خدمات فرهنگی، بهداشتی و عمرانی از جمله توزیع بسته های معیشتی، ساخت پل با یاد و نام شهید سلیمانی از این گونه کارها باید در اداره ها، نهاده ها و گروه های مردمی و جهادی فرهنگ سازی شود.

امینی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ موتور پیشران اقتصاد است، اظهار داشت: دولت و مجلس باید به مسایل فرهنگی بیشتر توجه داشته باشند و پشتیبانی های مادی و معنوی در حوزه فرهنگ عمومی را در اولویت قرار دهند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه خدمات شهید حاج قاسم سلیمانی زبانزد خاص و عام است، گفت: شهادت ایشان ضربه سنگینی بود که توسط عوامل نفوذی وارد شد و هم اکنون خلاء این شهید در کشور و منطقه بیشتر از هر موقعی احساس می شود.

علی اصغر خانی با اشاره به اینکه عوامل نفوذی در طی ۴۲ سال گذشته ضرباتی به انقلاب وارد کردند، افزود: رهبر معظم انقلاب در نشست های متعدد به طور صریح توجه جدی مسوولان به این عوامل را بارها گوشزد کرده‌اند.

وی ترویج فرهنگ شهید حاج قاسم سلیمانی برای جوانان را ضروری خواند و تصریح کرد: این شهید در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن با تمام وجود به اسلام و نظام خدمت کرد که باید این فرهنگ در کشور نهادینه شود.

در این نشست تهیه و توزیع ۵۰۰ جلد کتاب "این مرد پایان ندارد" توسط شهرداری شاهرود در دستور کار قرار گرفت.

در پایان این نشست تعدادی از بسیجیان شهرستان شاهرود مورد تجلیل قرار گرفتند.             

هشتاد و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی با موضوع برنامه های گرامیداشت سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، مقابله با ویروس کرونا و بررسی مسایل فرهنگی در دوران همه گیری، بهداشت سلامت و نشاط اجتماعی و برنامه های گرامیداشت روز دانشجو برگزار شد.  

شورای فرهنگ عمومی به منظور سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت فرهنگ عمومی کشور زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و پیگیری منویات مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگ عمومی کشور برای یافتن زمینه­ های تحقق و اجرایی شدن آنها ، بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط و جریانات فرهنگی کشور و سنجش نظام فرهنگی جامعه به منظور تعیین نقاط قوت و ضعف آن و ارائه راه حل­ های مناسب و بررسی و تجزیه و تحلیل و رصد جریانات فرهنگی جهان و تبیین تاثیر کانون­ها و ابزارهای مهم در این زمینه و تعیین میزان تاثیر آن بر فرهنگ عمومی کشور و ارایه پیشنهادهای لازم و گزارش تحلیلی جامع به شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی از وظایف آنست.

همچنین برنامه‌ریزی و هدایت فرهنگ عمومی به منظور تحقق اهداف و اجرای سیاست‌های فرهنگی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ، برنامه ریزی برای هماهنگ سازی کوشش‌های فرهنگی و هنری و تبلیغی در سازمان‌ها و مراکز رسمی، فرهنگی و هنری درجهت اعتلای فرهنگ و هنر و بهبود کیفیت آنها ازدیگر وظایف این شوراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha