۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۸:۱۲
کد خبرنگار: 3124
کد خبر: 84133036
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کاهش آهسته و پیوسته کرونا در تفت

۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۸:۱۲
کد خبر: 84133036
حمید رضا پهلوان باقری
کاهش آهسته و پیوسته کرونا در تفت

یزد-ایرنا- محدودیت‌های اخیر کرونایی موجب کاهش ابتلا به این ویروس خطرناک در سطح کشور و از جمله استان یزد و شهرستان تفت شد و روزهای خوب و بهتر را به شرط حفط رعایت‌های بهداشتی، نوید داد.

به گزارش ایرنا، اجرای این محدودیت ها موجب شد تا کرونا آهسته اما پیوسته و چراغ خاموش، کمتر و کمتر شود و اکنون هم در سراشیبی کاهش قرار گرفته به شرطی که مردم همچنان رعایت کنند و فریب این کاهش را نخورند.

اجرای محدودیت ها موجب شد تا کرونا در شهرستان تفت که تا همین چندی قبل تنها شهرستان قرمز استان یزد بود کاهش چشمگیری پیدا کند و این نوید بخش روزهای خوب است.

همکاری خوب مردم، منحنی ابتلای ویروس کرونا را نزولی کرد

فرماندار تفت به گزارشگر ایرنا گفت: در هفته سوم آبان ماه و قبل از آغاز محدودیت ها، منحنی شیوع ویروس کرونا در شهرستان تفت افزایشی بود و در هفته چهارم آبان ماه به اوج رسید.

علیرضا نوکار افزود: با تدبیر خوب استاندار یزد و اعمال محدودیت ها از سوی ستاد کرونای استان و متعاقب آن اجرای محدودیت های ستاد ملی کرونا وضعیت شهرستان بهبود یافت و در هفته اول آذرماه روند شیوع ویروس کرونا ثابت و در هفته دوم آذرماه نزولی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند متأسفانه روند فوتی ها همچنان افزایشی است که از خداوند شفای کامل و عاجل همه بیماران و کاهش فوتی ها را مسئلت داریم.

رئیس ستاد کرونا شهرستان تفت با تشکر از همراهی خوب مردم، اصناف و صاحبان مشاغل شهرستان گفت: چنانچه همراهی و همکاری اقشار مختلف همچنان ادامه یابد  ان شاءالله در فصل زمستان دچار مشکل نخواهیم بود و روند کاهشی ادامه می یابد.

وی تصریح کرد: با آغاز محدودیت های جدید کرونایی، ستاد کرونا شهرستان مرتب و هر دو سه روز یکبار با تشکیل جلسات به صورت مجازی ضمن رصد شرایط، آخرین مشکلات و مسائل را بررسی و جهت رفع آنها تلاش کرد.

نوکار به تشکیل تیم های بازرسی ویژه در این ایام اشاره کرد و گفت: تیم هایی متشکل از فرمانداری، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان تشکیل شد و در دو نوبت صبح و عصر بر رعایت محدودیت های جدید کرونایی نظارت می کردند.

وی با بیان اینکه بسیجیان شهرستان تفت از ابتدای شیوع ویروس کرونا همکاری خوبی برای اعمال محدودیت ها داشتند، افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، طرح محله محور با عنوان شهید سلیمانی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج تفت، شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر وشهرداری ها طی چند روز آینده در شهرستان آغاز می شود.

فرماندار تفت ارائه خدمت بهتر به مبتلایان، نظارت بر قرنطینه افراد مبتلا و تهیه بسته های کمک معیشتی برای آسیب دیدگان دوره کرونا را مهمترین برنامه های این طرح عنوان کرد.

نوکار از همراهی خوب خیران نیک اندیش، صاحبان صنایع، معادن و واحدهای تولیدی هم تشکر کرد و گفت: با جذب کمک های خیری خوبی که در این مدت انجام شد بخشی از مشکلات تامین تجهیزات بیمارستان شهید بهشتی(ره) شهرستان تفت رفع شد وامیدوارم با ادامه کمک‌های خیران محترم شاهد تامین بقیه تجهیزات و امکانات درمانی ضروری مورد نیاز بیمارستان تفت در آینده نزدیک باشیم.

همچنان کرونا را جدی بگیریم

رئیس شبکه بهداشت و درمان تفت هم گفت: انصافاً اصناف شهرستان همکاری بسیار خوبی را با محدودیت های ابلاغ شده داشتند و همین امر موجب کاهش مبتلایان گردید که از این عزیزان که با به خطر انداختن  درآمد و معیشت شان  مانع از به خطر افتادن جان مردم شدند صمیمانه سپاسگزاریم.

سید محمود واعظ پور افزود: بدون شک اعمال محدودیت‌های تردد و ساعت فعالیت اصناف سبب کاهش رفت و آمد و ازدحام مردم می شود و نتایج خوبی از این محدودیت‌ها در کاهش ابتلاء مردم به این بیماری حاصل شده است.

دبیر ستاد کرونا شهرستان تفت به مردم توصیه کرد: به محض تغییر رنگ شهرشان به رنگ زرد یا سفید بیماری را فراموش نکنند و رعایت شیوه نامه ها را کنار نگذارند چراکه بروز پیک های متعدد بیماری دقیقاً به همین علت ایجاد شده است.

اعمال محدودیت های کرونایی، تاثیرگذار بود

پزشک متخصص بیماری های عفونی بیمارستان شهید بهشتی تفت هم با تایید کاهش سیر صعودی کرونا در شهرستان گفت: بهتر است برای اعمال محدودیت های کرونایی برنامه ریزی دراز مدت، پیوسته و متعادل صورت گیرد و در عین حال منطقی  باشد تا مردم متضرر نشوند.

رؤیا دبستانی افزود: از نظر پزشکی اعمال محدودیت باید قبل از شروع سیر صعودی همه گیری شروع شود و نه یک ماه بعد و دقیقاً همزمان با شروع سیر طبیعی نزولی.

وی تأکید کرد: همشهریان جهت کاهش ابتلا باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جزو ضروری وحیاتی زندگی خود قرار دهند و خود را به انجام آنها عادت دهند چراکه اعمال محدودیت ها در دراز مدت عملی نیست.

دبستانی ادامه داد: اکثر مردم با دادن آگاهی و درک خطر شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند ولی باید با عده ای که ذاتاً قانون گریز و به سلامت عمومی جامعه بی توجه هستند برخورد بسیار جدی و عبرت آموز برای سایرین صورت گیرد و صرفاً به اعمال جریمه و پرداخت آن ختم نشود.

وی در عین حال این نکته را ذکر کرد که اعمال محدودیت های کرونایی  نباید سلیقه ای باشد به گونه ای که عده ای از پرداختن به کار ضروری وحیاتی خود باز بمانند ولی افراد معدود دیگری برای انجام فعالیت های کاملاً غیر ضروری و صرفاً تفریحی آزاد باشند.

با اعمال محدودیت های جدید، مراجعه به مرکز کرونای تفت کاهش یافت

پزشک مرکز ۱۶ ساعتی کرونا در شهر تفت هم گفت: پس از اعمال محدودیت های جدید کرونایی با روند کاهش ابتلا مواجه بودیم و میزان مراجعات خیلی کمتر شده است.

فاطمه کرمی راد افزود: همکاری مردم در پذیرش محدودیت ها قابل توجه بوده که نتیجه آن در حال حاضر کاهش ابتلا مشاهده می شود.

وی تأکید کرد: محدودیت ها باید همچنان به صورت تعدیل شده ادامه داشته باشد، در غیر این صورت با سرد تر شدن هوا و ظهور  آنفلو انزا، سرماخوردگی  و خستگی مردم از محدودیت های اخیر، خطر شیوع مجدد  ویروس کرونا بیشتر می شود.

پزشک مرکز خدمات جامع سلامت محمد رسول الله (ص) تفت  اضافه کرد: بهترین روش برای کنترل ویروس کرونا پرهیز جدی از رفت و آمد های خانوادگی، استفاده از ماسک، کاهش ترددهای غیرضروری و رعایت بهداشت از جمله شستن مکرر دست ها، رعایت تهویه و برقراری جریان هوا در منزل و محیط کار است.

وی به عنوان مهمترین توصیه پزشکی از شهروندان خواست هنگام بروز علائم سرماخوردگی، خود را  در منزل قرنطینه کنند و به هیچ وجه به محل کار یا خارج از منزل مراجعه نکنند مگر به مراکز درمانی و در صورت شک قوی یا اثبات بیماری کووید ۱۹ تا پایان دوره قرنطینه در منزل بمانند.

کرمی راد افزود: گروه های پرخطر مانند افرادی که بیماری زمینه ای دارند، مادران باردار، سالمندان حتی بدون بیماری و کودکان را بیشتر مراقبت کنیم.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha