۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۳۰
کد خبرنگار: 3124
کد خبر: 84137389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اجرای طرح محله محور پیشگیری از کرونا در تفت آغاز شد
آغاز طرح شهید سلیمانی در تفت

یزد -ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان تفت گفت: طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروهای قدس سپاه با محوریت ناحیه مقاومت بسیج و با مشارکت نیروهای بهداشتی، جمعیت هلال احمر، شهرداری ها، دهیاری ها و افراد خیر برای مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا در این شهرستان آغاز شد.

سیدمحمود واعظ پور شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افرود: در اجرای این طرح اعضای ۵۶ پایگاه مقاومت بسیج ،جمعیت تحت پوشش ۱۴ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و ۵۴ خانه بهداشت ،امور مربوط به اجرای این طرح را انجام می دهند.

وی ادامه داد: نیروهای بسیجی، مدافعان سلامت، خیران و داوطلبان سلامت در سه محور حمایتی، مراقبتی و نظارتی برای مبارزه با ویروس کرونا مشارکت دارند.

دبیر ستاد کرونا تفت اضافه کرد: یک قرارگاه مرکزی و چهار حوزه نیروی مقاومت بسیج این طرح ملی را اجرا می کنند که فرماندهی آن بر عهده فرماندار شهرستان است.

وی هدف از اجرای این طرح را  ارتقای سلامت عمومی، کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا و انجام حمایت های لازم برای افراد مبتلا به کرونا عنوان کرد.

واعظ پور با بیان اینکه همکاری مردم و دستگاه های مختلف در اجرای این طرح ضروری است، گفت: فعالیت های بهداشتی و درمانی به صورت مستمر تا ریشه کن شدن بیماری کووید ۱۹ ادامه دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان تفت از مردم تقاضا کرد با رعایت نکات بهداشتی در حفظ جان همشهریان و کاهش ابتلا به این بیماری سهیم باشند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز( یکشنبه ) گفت: با فوت ۲۹۴ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به کووید ۱۹ در کشور به ۵۰ هزار و ۳۱۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۶ آذرماه ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱ هزار و ۵۶۱ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۳۳۳ نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و  با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۰ هزار و ۵۴۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۷۳۰ هزار و ۷۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و  پنج هزار و ۸۰۹ نفر از افراد بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۳۸۷ هزار آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است و  بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا دچار بیماری خفیف می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha