۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۲۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84073498
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین اجتماعی ماهانه ۱۴۶ هزار میلیارد ریال هزینه بیمه می‌کند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان ماهانه برای ۴۴ میلیون نفر بیمه شده خود، ۱۴۶ هزار میلیارد ریال هزینه می‌کند.

به گزارش ایرنا رضا امینی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: این میزان هزینه از محل منابع داخلی سازمان تامین می شود و تاکنون هیچ مشکلی در زمینه پرداختی ها و تعهدات بلند و یا کوتاه مدت نداشته ایم.

وی افزود: حتی اگر یک روز پرداختی ها در سازمان تامین اجتماعی دیر انجام شود مسایل و مشکلات و حتی چالش های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت که تلاش می کنیم تا هیچ گونه کوتاهی در عملکرد خود نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه این سازمان ۱۸ نوع خدمت ارائه می دهد، گفت: با توجه به تنوع فعالیت، جمعیت زیادی از کشور روزانه با سازمان تامین اجتماعی سروکار دارند که تلاش خواهیم کرد علاوه بر به روزرسانی خدمات، با الکترونیکی کردن امور، نیاز به رفت و آمدها را کاهش دهیم و مردم بتوانند در خانه خود خدمات را دریافت کنند.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی به بحث بازنشستگی پیش از موعد اشاره کرد و اظهار داشت: این بازنشستگی ها فشار مضاعفی به سازمان وارد می کند و بعضا هزینه های آن سرسام آور است، صندوق ها ورودی و خروجی ها را محاسبه می کنند که اگر مولفه ای تغییر کند محاسبات به هم می خورد و ایجاد مشکل می کند.

امینی افزود: با توجه به شرایط شیوع کرونا و مشکلاتی که در زمینه های اقتصادی ایجاد شده، این سازمان در عملکرد خود هیچ کوتاهی نکرده است و حتی یک ساعت نیز در پرداخت تعهدات مشکل ایجاد نشده است.

وی به متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد و گفت: امسال علاوه بر افزایش، متناسب سازی حقوق نیز انجام شد اما به لحاظ اینکه با تورم های تازنده همراه بودیم، این اقدامات چندان احساس نشد و با وجودی که سال ها بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان مطرح بود، تورم اثر آن را بسیار کم کرد.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: هم اکنون تلاش داریم تا دفترچه های درمان کاغذی حذف شده و برای تشویق پزشکانی که این شیوه نامه را اجرایی کنند دستمزد آنان تا ۹۵ درصد زودتر پرداخت خواهد شد.

امینی با تاکید بر لزوم تکریم بازنشستگان افزود: سازمان تامین اجتماعی تلاش دارد تا از فشار وضعیت اقتصادی کنونی بر خانواده ها بکاهد.

وی میانگین آمار بیمه شدگان خراسان شمالی را کمتر از کشور دانست و افزود: ۳۵ درصد جمعیت این استان بیمه شده تامین اجتماعی هستند و این در حالی است که میانگین این شاخص در کشور ۵۰ درصد است.

در پایان این آیین با قدردانی از خدمات محمدعلی عباس زاده وحید، که به افتخار بازنشستگی نایل شده است، سیداحمد سیدی به عنوان مدیرکل جدید تامین اجتماعی خراسان شمالی معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha