مشاور فرمانده سپاه قدس: فتح خرمشهر تحکیم پیروزی‌های بین المللی انقلاب بود

ساوه - ایرنا - مشاور فرمانده سپاه قدس گفت: عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر تحکیم گام‌های انقلاب اسلامی برای پیروزی در عرصه‌های بین المللی بود.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید احمد مقدسی عصر شنبه در مراسم بزرگداشت مجاهدان شهید و گرامیداشت حماسه آزادی خرمشهر در ساوه اظهار کرد: آزادی خرمشهر در زمانی به دست آمد که همه دنیا به همراه رژیم صهیونیستی مقابل انقلاب اسلامی به پاخاسته بودند و از ارتش تا دندان مسلح رژیم بعثی حمایت می کردند.

وی افزود: اما رزمندگان اسلام با آزادسازی خرمشهر طی یک عملیات ۲۳ روزه توانستند گام‌های پیروزمندانه انقلاب اسلامی در عرصه‌های بین المللی را تحکیم ببخشند و در نتیجه آن، امروز شاهد انجام عملیات دیگر همچون طوفان الاقصی و وعده صادق هستیم.

مشاور فرمانده سپاه قدس با یادآوری سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر بیان کرد: کمبود تجهیزات جنگی در روزهای آغازین جنگ، کارشکنی‌های بنی صدر رئیس جمهور وقت و خیانت‌های صورت گرفته علیه ارتش و سپاه، در نهایت باعث اشغال خرمشهر توسط ارتش رژیم بعثی شد.

وی افزود: اما بعد از یکسال از اشغال، با برنامه‌ریزی و انجام چندین عملیات توانستیم با تدبیر فرماندهان جنگ از جمله شهید علی صیاد شیرازی و سردار محسن رضایی با پشتیبانی نیروهای مردمی، خونین شهر را آزاد کنیم.

مقدسی گفت: تجهیز یگان‌ها و لشگرهای زرهی و مکانیزه و اسارت ۱۹ هزار نیروی رژیم بعثی نیز از دیگر دستاوردهای رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر بود.

وی همچنین با اشاره به خدمات شهید آیت الله رئیسی در دوران ریاست جمهوری افزود: این شهید در کمتر از سه سال اقدامات قابل توجهی انجام داد که از جمله آنها می توان به راه‌اندازی مجدد هزاران کارخانه و بازگشت کارگران آنها به کار، سفرهای متعدد استانی و نیز به خارج از کشور، تشکیل ۱۶ شورای عالی مسکن، شروع عملیات ساخت ۲ میلیون واحد مسکن و عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای و بریکس اشاره کرد.

مشاور فرمانده سپاه قدس: فتح خرمشهر تحکیم پیروزی‌های بین المللی انقلاب بود

سوم خرداد سرآغاز فتح جبهه‌های بین المللی

فرمانده سپاه ناحیه ساوه هم در این آیین با اشاره به چگونگی تلاش ها و عملیات رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر گفت: مردم ایران با آزادسازی خرمشهر به جهانیان ثابت کردند که مجاهد میدان هستند و این عملیات مقدمه‌ای برای فتح خرمشهرهای بیشتر در جهان با نگاه اسلامی و آزادی خواهی بود.

سرهنگ علیرضا مهدی همچنین با اشاره به شهادت شهد آیت الله رئیسی و همراهان وی اضافه کرد: این شهید ثابت کرد که با مدیریت ولایی می‌توان کارها را انجام داد، همه باید این نوع مدیریت را بیاموزیم و از حقوق همه آحاد اسلامی از جمله جبهه مقاومت در برابر دشمنان دفاع کنیم.

سوم خرداد ماه سالگرد آزادسازی خرمشهر در عملیات شکوهمند بیت‌المقدس (۱۳۶۱) است که مردم ساوه در این عملیات ۳۴ شهید گلگون کفن تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha