۳ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85485800
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روایت دلدادگی هنرمندان خراسان شمالی از شهید جمهور

بجنورد- ایرنا- هنرمندان خراسان شمالی در سوگ رییس جمهوری نشسته اند که دلسوز فرهنگ و هنر بود و برای تعالی فرهنگ دغدغه داشت ولی این فراق را بسیار سخت می دانند و از ویژگی های اخلاقی و معرفتی این شهید بزرگ می گویند.

به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی، رییس جمهور محبوب حامی تمامی اقشار جامعه بود که در این میان ایشان توجه خاصی به هنرمندان و پیشکسوتان داشتند.

رییس جمهور شهید همیشه دغدغه فرهنگ داشت و مسائل و موضوع‌های این بخش را عالمانه و هنرمندانه پیگیری می‌کردند، افزایش برگزاری رویداد های هنری و فرهنگی در بخش های مختلف در کشور و حمایت ایشان از این قشر نشان از اهمیت ویژه دولت به این بخش داشت.

شهید رییسی همواره در کنار هنرمندان و دغدغه‌های فرهنگی و هنری آنان بود و همین رویکرد هنری ایشان موجب شد تا تغییرات عمده ای نیز در بخش فرهنگ و هنر ایجاد شود و خراسان شمالی نیز متاثر از این رویه در دوران رییس جمهوری ایشان بستر تحولات فرهنگی زیادی بود.

امروز هنرمندان خراسان شمالی غمگین از دست دادن مردی صادق، متواضع و پرتلاش در غم فراقش می گویند و ویژگی های اخلاقی این شهید بزرگ را به زبان می آورند.

رییس جمهور شهید؛ مرد عمل

هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر استان خراسان شمالی از رییس جمهور شهید گفت و مرد عمل بودن آیت الله رئیسی را عامل اصلی علاقه مردم به او و دولتش عنوان کرد.

علیرضا فیروزه با تلخ و ناگوار خواندن حادثه سقوط بالگرد و شهادت آیت الله رئیسی و همراهان انقلابی شان، با بیان این که نام دولت مردمی رئیسی برای همیشه در تاریخ ثبت شده و از آن به نیکی یاد می شود، افزود: این مرد بزرگ، وقت و زمان نمی شناخت و به گونه ای که خستگی از دست او خسته شده بود زیرا او به دنبال رتق و فتق امور بود تا بتواند مشکلات مردم را حل کند.

وی رئیس جمهور شهید را فردی، مومن، متعهد، مخلص و مرد عمل دانست و تصریح کرد: عملگرایی این مرد خدمت، سبب شده بود تا مردم او را دوست بدارند و این واقعه برای همه ملت ایران تلخ و ناگوار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پرتلاش بودن امیر عبداللهیان؛ وزیر امور خارجه نیز که بسترهای لازم را برای توسعه روابط آماده می کردند، اشاره و اظهار امیدواری کرد: هیات دولت راه رییس جمهور شهید را ادامه دهند و از هیچ تلاش و کوششی در رفع مشکلات مردم فروگذار نکنند.

شهید رییسی، پرتلاش و خادم

نویسنده و کارگردان تئاتر خراسان شمالی ضمن عرض تسلیت، شهید ابراهیم رئیسی را دولتمردی پرتلاش و خادم دانست و بر نقش هنرمندان در به تصویر کشیدن بسیاری از اقدامات ناگفته و انتقال آن به نسل جوان تاکید کرد.

محمد یحیی آبادی با اشاره به تلخ بودن حادثه و از دست دادن ۲ تن از سردمداران جبهه مقاومت که حضور و فعالیت هایشان موجب تقویت جبهه مقاومت شد، تصریح کرد:این امر نه تنها موجب ناراحتی مردم ایران بلکه کشورهای مسلمان نیز شد، زیرا ۲ رهبر بزرگ خود را از دست دادند.

این نویسنده و کارگردان اسفراینی با اشاره به اینکه در این سال‌ها هر آنچه دیدیم چیزی جز افتخار برای ایران در عرصه داخلی و خارجی نبود به تبیین جنبه‌های شخصیتی رئیس جمهور مردمی پرداخت و افزود: شخصیت پرتلاش و خدمت محور آیت الله رئیسی بر کسی پوشیده نیست، اما با توجه به بازتاب رسانه‌های غربی، رسالت هنرمند در این شرایط بیش از بیش احساس می‌شود.

وی که دستی نیز در پرده خوانی زندگی شهدا دارد به اثرگذاری آن در نسل جوان پرداخت و اظهار کرد: به طور قطع در چنین شرایطی که هجمه شدید رسانه ای را شاهد هستیم هنرمندان می توانند با خلق اثر زبان گویای بسیاری از اقداماتی باشند که ناگفته مانده‌ است.

یحیی آبادی خاطرنشان کرد:در نظر دارد تا در قالب پرده خوانی دست به تولید زده و نمایش جذاب و اثرگذاری را با توجه به محوریت ماجرا تولید کند.

رئیسی؛ خدمتگزاری صادق

هنرمند فعال تجسمی استان رییس جمهور شهید را خدمتگزاری صادق، دولتمردی وظیفه‌شناس و عاشق خدمت به مردم خواند و شهادت را مزد تلاش‌های خستگی ناپذیر آیت الله سید ابراهیم رئیسی در طول مسئولیت‌هایش عنوان کرد.

محمدرضا حسن زاده از هنرمندان فعال عرصه تجسمی استان ضمن تلخ و حزن انگیز خواندن ضایعه از دست دادن دولتمردی صادق و خدمتگزار گفت: شهادت مزد تلاش‌های خستگی ناپذیر آیت الله سیدابراهیم رییسی در طول مسوولیت‌های ایشان بود.

این هنرمند متعهد به بخشی از اقدامات آیت الله رئیسی در دوران فعالیتش پرداخت که نشان از خدمتگزاری صادقانه ایشان به مردم دارد و مهر تاییدی است بر مردمی بودن دولت رئیسی.

وی همچنین رئیسی را دولتمردی وظیفه‌شناس و عاشق خدمت به مردم دانست و از شهید جمهور به عنوان الگوی شاخصی وطن‌پرستی و مردم‌داری نام برد.

حسن زاده که تاکنون بسیاری از شهدای استان را به تصویر کشیده است، از رسالت سنگینی هنرمندان هم سخن گفت و افزود: اهالی هنر با حضور پیدا کردن در صحنه و عرضه هنرشان اندیشه های ناب این مرد بزرگ تاریخ را به نمایش خواهند گذاشت تا الگویی شود برای جوانان و نسل آینده این سرزمین.

آیت الله رئیسی: متواضع و صادق

صداقت و تواضع، نگاه فراجناحی به مسائل و فراجناحی عمل کردن از ویژگی‌های بارز رییس جمهور شهید؛ آیت الله رئیسی از نگاه آرمان حمیدی هنرمند موسیقی استان است.

این هنرمند فعال در عرصه موسیقی خراسان شمالی ضمن ابراز تاسف از شهادت آیت الله رئیسی به بیان مهم ترین ویژگی های رئیس جمهور شهید پرداخت و صداقت و تواضع را ویژگی های بارز این مرد عمل دانست.

وی به عنوان عضو از جامعه هنرمندان، نگاه فراجناحی به مسائل و فراجناحی عمل کردن را از دیگر ویژگی های رییس جهمور شهید عنوان کرد و گفت: در میان مردم و با مردم بودن در هر شرایطی سبب شده است تا او را رییس جمهور مردمی بنامیم و بدانیم.

حمیدی به اتفاقات خوب در دوران خدمت شهید جمهور اشاره کرد و سامان دادن اوضاع معیشتی و اقتصادی، فراهم شدن بستر ارائه خدمات بهتری از طریق صندوق هنر و عضویت هنرمندان، برگزاری جشنواره های خوب و پر رونق نشان از اهمیت آیت الله رئیسی به مقوله هنر و هنرمند دارد.

وی در بخش دیگری به رسالت هنرمندان در راستای تبیین ویژگی های شخصیتی، افکار و اندیشه ها و اقدامات ارزنده این مرد بزرگ و الگو سازی برای نسل جوان پرداخت و ساخت قطعات موسیقی، پای کار بودن گروه های سرود، انیمیشن و... نشانه ای کوچک برای قدردانی از تلاش های ارزنده این مرد خستگی ناپذیر است.

آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha