جشنواره هنری «موزه از نگاه کودکان» در موزه رضا عباسی برپا می‌شود

تهران- ایرنا- مدیر موزه رضا عباسی گفت: به مناسبت روز جهانی کودک جشنواره هنری موزه از نگاه کودکان با رویکرد آشنایی کودکان با میراث فرهنگی در موزه رضا عباسی برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی تهران، صدیقه قدرت آبادی افزود: جشنواره هنری "موزه از نگاه کودکان" با همکاری ایکوم ایران و مدرسه تقوا برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تمامی آثار نقاشی کودکان که به دبیرخانه این جشنواره ارسال می شود گفت: به صورت مجازی در صفحه موزه رضا عباسی در شبکه های اجتماعی نمایش داده می شود و به آثار برگزیده نیز جوایزی اهدا می شود.

مدیر موزه رضا عباسی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند روز سه شنبه ۱۵ مهر ماه با حضور در صفحه مجازی موزه به نشانیrezaabbasi.museum از آثار به نمایش گذاشته شده این جشنواره هنری دیدن کنند. حدود ۵۰ هزار شی تاریخی با ارزش در موزه رضا عباسی نگهداری می شود که حدود یک هزار مورد آن در معرض دید عموم قرار دارد.

این موزه آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن ۱۳ هجری را شامل می شود که در پنج تالار به نمایش گذاشته شده است.

مجموعه‌های به نمایش در آمده در این موزه بسیار متنوع است و آثاری از هزاره ششم پیش از میلاد تا اوایل قرن بیستم یعنی پایان دوره قاجار را در بر می‌گیرد.

آثار موجود در موزه رضا عباسی براساس ترتیب زمانی به نمایش در آمده‌اند؛ بنابراین بازدید کنندگان می‌توانند سیر تکامل هنر، تمدن و فرهنگ را در ایران زمین دنبال کنند. این چینش در میان موزه‌های دیگر ایران منحصر به فرد است.

موزه رضا عباسی کاشانی سال ۱۳۵۶ در خیابان شریعتی - نرسیده به پل سید خندان تهران گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دوره صفوی اهل کاشان، رضا عباسی نامگذاری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha