شهردار پردیس: با اجرای طرح فیبر نوری گام بلند برای شهر هوشمند برداشته شد

پردیس- ایرنا- شهردار پردیس گفت: با اجرای پروژه ملی فیبر نوری به طول ۶۰ کیلومتر ،شهر پردیس هوشمند می شود.

رضا کارخانه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: بزرگترین و مهمترین گام به سوی تبدیل پردیس هوشمند تحقق گام سرعت اینترنت با ۲۰۰ برابر سرعت برداشته شد.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین اهداف مدیریت شهری پردیس که طی دو سال اخیر به صورت جدی و مستمر مورد پیگیری قرار گرفت، تبدیل پردیس به شهر هوشمند است.

شهردار پردیس: با اجرای طرح فیبر نوری گام بلند برای شهر هوشمند برداشته شد

وی ادامه داد: در این میان، مهمترین بخش‌ تحقق این هدف، ارتقای سرعت اینترنت به واسطه وجود مراکز شاخص دانش بنیان شامل دانشکده علوم شناختی، مرکز رویان، پارک علم و فناوری، دو دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور و البته وجود شهروندانی دانشمند برای انجام امور تحقیقاتی و علمی است.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور، شهرداری پردیس نسبت به آغاز عملیات اجرای پروژه ملی فیبر نوری ۶۰ کیلومتری در راستای افزایش سرعت اینترنت ۲۰۰ برابری بعنوان مهم‌ترین و بزرگترین گام به سوی تبدیل پردیس به شهر هوشمند آغاز و حدوداً تا ۳ ماه آینده به بهره‌برداری می رسد.

شهردار پردیس: با اجرای طرح فیبر نوری گام بلند برای شهر هوشمند برداشته شد

رضا کارخانه تصریح کرد: این طرح طی تفاهمنامه میان شهرداری پردیس و شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی شرکت در فازهای یک تا چهار آغاز شده و همچنین درفاز ۱۱ به صورت کامل به بهره ‌برداری رسید.

وی توضیح داد: ازجمله دست آوردهای این تفاهم نامه می توان به اضافه شدن ۵۰ کیلومتر به زیرساخت ارتباطی اختصاصی فعلی شهرداری پردیس و رسیدن به رقم ۱۰۰ کیلومتر اشاره کرد که این مهم در بین شهرهای استان تهران و حتی کشور کم نظیراست.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha