نمایشگاه «بسان گلستان» در موزه رضا عباسی/ رونمایی از آثار قدما

تهران- ایرنا- نمایشگاه فرهنگی هنری «بسان گلستان یک» با رونمایی از آثار قدما از گنجینه موزه رضا عباسی به مدت یک ماه در این موزه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار میراث‌فرهنگی ایرنا، دومین برنامه از مجموعه رویداد فرهنگی هنری «باغ و گلستانم آرزوست» با عنوان «بسان گلستان یک» از فردا (پنجشنبه) همزمان روز ملی گل -۲۵ خرداد- در موزه رضا عباسی تهران گشایش می‌یابد.

این نمایشگاه با موضوع گل و گیاه در هنر خوشنویسی و نقاشی گل و مرغ (قرون ۱۰ تا ۱۳ هجری قمری) و با همکاری موزه رضا عباسی و انجمن عمارات محروسه ایران برگزار می‌شود.

آئین گشایش این نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ فردا پنجشنبه در موزه عباسی است و علاقه‌مندان می‌توانند از روز جمعه ۲۶ خرداد تا ۲۴ تیر از ساعت ۹ تا ۱۴ از این نمایشگاه بازدید کنند.

حامد دریایی‌فرد جهرمی دبیر انجمن عمارات محروسه ایران درباره رویداد فرهنگی هنری «باغ و گلستانم آرزوست»، می‌گوید: این رویداد فرهنگی مستقل و مردم‌نهاد است و فصل اول آن در سال ۱۴۰۱ در مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک تهران برگزار شد، فصل دوم این رویداد، در سال ۱۴۰۲ با همکاری موزه رضا عباسی تهران و در قالب نمایشگاهی با نام «بسان گلستان یک» از فردا برگزار خواهد شد.

تینا نجف‌کنی دبیر هنری نمایشگاه «بسان گلستان یک» که خود از هنرمندان رشته تذهیب، گل و مرغ و آبرنگ است، درباره این نمایشگاه توضیح داد: برنامه این رویداد در بخش نمایشگاه، رونمایی آثار قدما از گنجینه موزه رضا عباسی با موضوع گل و گیاه در هنر خوشنویسی و نقاشی گل و مرغ (قرن‌های ۱۰ تا ۱۳ هجری قمری) خواهد بود که همراه با نشست تخصصی اساتید و برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنری در حوزه خوش‌نویسی و گل و مرغ در روزهای برگزاری نمایشگاه طی یک ماه بعد از آئین گشایش آن خواهد بود.

وی افزود: شرکت در کارگاه‌ها، رایگان و با ثبت‌نام قبلی از راه اطلاعات تماسی، امکان‌پذیر است که زمان برنامه‌های جانبی پیشاپیش اعلام خواهد شد.

رویداد فرهنگی هنری «باغ و گلستانم آرزوست» از برنامه‌های هدف‌گذاری‌شده انجمن عمارات محروسه ایران در راستای پاسداشت فرهنگ و هنر ایران به مناسبت روز ملی گل (۲۵ خرداد) و روز ملی باغ ایرانی و بزرگداشت حافظ (۲۰ مهر) است.

موزه رضا عباسی در تهران، خیابان شریعتی نرسیده به پل سیدخندان، شماره ۸۹۲ واقع است و دریافت اطلاعات بیشتر برای علاقه‌مندان با تماس با موزه رضا عباسی به شماره تلفن ۸۸۵۳۳۰۰۲ و یا ایمیل دبیرخانه PersiaPMA@GMail.com فراهم شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha