معاون بنیاد مسکن: اجرای شبکه فاضلاب تکمیل شهرک جدید کالپوش را سرعت می‌بخشد

سمنان- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اجرای تاسیسات زیربنایی و به ویژه شبکه فاضلاب در منطقه جدید روستای حسین آباد کالپوش میامی تاسیس این شهرک را تسهیل و تسریع می‌کند.

محمدرضا شاملو عصر جمعه پس از بازدید از روستای حسین آباد کالپوش در نشست بررسی مشکلات این روستا در سالن جلسات اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان ابراز داشت: در زمان حاضر مهم ترین دغدغه برای سکونت اهالی روستای حسین آباد کالپوش در سایت جدید، اجرای تاسیسات زیربنایی و بخصوص فاضلاب است و باید دستگاه‌های اجرایی مربوط برای رفع این چالش اقدام‌های لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: در ماه های گذشته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اقدام های بسیار قابل توجهی در روستای حسین آباد کالپوش انجام داده است و با تمام توان و انرژی برای گره گشایی از مشکلات منطقه این روند ادامه می‌یابد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان هم در نشست بررسی مشکلات روستای حسین آباد کالپوش گفت: این اداره کل بیش از ۴۶ میلیارد ریال برای رفع مشکلات زیرساختی و ساخت خانه در سایت جدید پرداخت کرد که از این میزان بیش از ۲۶ میلیارد ریال در قالب کمک های بلاعوض بوده است.
علی رضا فلاحی بیان کرد: بخش قابل توجهی از تعهدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در منطقه حسین آباد کالپوش با همراهی معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در گام اجرایی قرار گرفت اما به دلیل افزایش قیمت مصالح و نوسانهای اقتصادی ، عملیات ساخت مسکن در این منطقه با کُندی پیش می رود که برای رفع این چالش‌ها اقدام و پیگیری‌های مستمر انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: در بحث جانمایی زمین برای ساخت واحدهای مسکونی اقدام های لازم انجام شد و به تعداد قابل توجهی از اهالی روستای حسین آباد کالپوش ۱۰۰ میلیون ریال با مساعدت جمعیت هلال احمر استان سمنان پرداخت شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: براساس آمار، عملیات تثبیت و پایدارسازی بافت قدیم روستای حسین آباد کالپوش ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این نشست گفت: در بازدید امروز از روستای آسیب دیده حسین آباد کالپوش، با جان و دل توصیه اهالی این روستا شنیده شد و باوجود اتمام تعهدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در منطقه اما روند حمایتی همچنان ادامه می‌یابد.
مجید جودی ابراز داشت: تلاش‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع مشکلات به وجود آمده در روستای حسین آباد کالپوش ادامه می یابد.
مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: با رفع مشکل فاضلاب سایت جدید حسین آباد کالپوش، روند برنامه‌های در دست انجام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در منطقه تسهیل خواهد شد.
در جریان بارش برف شدید و کولاک اواخر اسفند سال ۹۷ در بخش کالپوش به برخی واحدهای مسکونی ،تاسیسات برق،تلفن،گاز و آب روستاها خسارت وارد شد.
بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل ۱۲ روستاست که حدود ۲۰ هزارنفر در آن ها زندگی می کنند و شغل بیشتر مردم کشاورزی و دامداری است.
این بخش در ۱۱۰ کیلومتری شمال میامی قرار گرفته است.
شهرستان میامی با حدود ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد؛ بیش از ۸۰ درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha