۷ مهر ۱۳۹۹، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84057030
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شمار جان باختگان کرونا در جهان از یک میلیون نفر گذشت

تهران – ایرنا – شمار جان باختگان ویروس کرونا در جهان از مرز یک میلیون نفر عبور کرد و آمریکا همچنان در این میان کانون شماره یک مبتلایان و جان باختگان به این ویروس درمیان سایر کشورها به شمار می‌رود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای «وردمترز دات اینفو»   (worldometers.info) که به صورت برخط شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان و دیگر کشورهای را منتشر می کند، نشان داد که شمار جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا از یک میلیون نفر فراتر رفت.

تا لحظه مخابره این خبر، تاکنون یک میلیون و دوهزار و ۴۰۱ نفر در سراسر جهان به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادهاند.

این درحالی است که تعداد مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» نیز تا این لحظه به بیش از ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

بنابر داده های این تارنمای آماری، آمریکا نیز با بیش از هفت میلیون و ۳۲۱ هزار مبتلا به ویروس کرونا که از این تعداد افزون بر ۲۰۹ هزار جان باخته اند در صدر سایر کشورها قرار دارد.

همه گیری ویروس کرونا در آمریکا به یک بحران بهداشت اجتماعی بدل گشته که به گفته کارشناسان و تحلیلگران به علت سوءمدیریت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در مقابله با این همه گیری  بوده است، ترامپ که حدود یک ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را در پیش رو دارد، در همایش های انتخاباتی خود اشاره ای به این همه گیری نمی کند و به فرافکنی به این بحران می پردازد.

ترامپ در اول مهرماه و با آغاز نشست مجمع عمومی سازمان ملل در یک نطق از راه دور در صحن سازمان ملل پخش ویروس کرونا را «ویروس چینی» نامید و حملاتی به پکن در ارتباط با این همه گیری جهانی وارد کرد.

**۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha