۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84055687
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۲۰ میلیون فرصت شغلی حوزه گردشگری قربانی شیوع جهانی کرونا

تهران – ایرنا - تداوم شیوع جهانی ویروس کرونا و ادامه تبعات و خسارات غیرقابل تصور ناشی از آن بر پیکر جهان، دبیرکل سازمان ملل را به ابراز نگرانی شدید و این بار درباره از دست رفتن ده ها و صدها میلیون فرصت شغلی تنها در بخش صنعت گردشگری واداشت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، آنتونیو گوترش روز یکشنبه در پیام  توئیتری خود ضمن اشاره به تلاش این سازمان برای نجات جهان از همه گیری این ویروس، نوشت: ۱۲۰ میلیون فرصت شغلی در حوزه گردشگری به خاطر شیوع  کووید-۱۹ در جهان به مخاطره افتاده است.

گوترش در ادامه نوشت: درحالی که به دنبال احیا از این بحران هستیم، فرصت بی نظیری برای تغییر و زمینه سازی در حوزه  جهانگردی و ارتباط آن با انسان ، طبیعت، آب و هوا و اقتصاد هستیم.

دبیرکل سازمان ملل پیام توئیتری خود را بنابر نوشتار امروز این سازمان به مناسبت روز جهانی گردشگری نوشت.

سازمان ملل متحد در نوشتاری، که به مناسبت ۶ مهرماه  روز جهانی گردشگری آنرا بر روی تارنمای خبری خود قرارداد، بر تاثیراتی که این صنعت بر تخریب طبعیت داشته و اکنون شیوع ویروس کرونا این صنعت را به مخاطره افکنده است، اشاره داشت.

در نوشتار سازمان ملل دراین زمینه آمده است؛  صنعت گردشگری در میان یکی از بخش های اقتصادی درجهان بود که به شدت از بابت شیوع بیماری «کووید-۱۹» لطمه دید و هیچ کشوری را از تاثیرات آن در امان نماند، محدودیت های سفر و سقوط ناگهانی تقاضای برای گردشگری در سراسر جهان که منجر به لطمات اقتصادی  کشورها و از دست رفتن فرصت های شغلی در زمینه گردشگری شد.

نوشتار سازمان ملل درادامه می نویسد: البته صنعت گردشگری تا پیش از شیوع ویروس کرونا خود به بحرانی در ازمیان بردن و تاثیر گذاردن بر مناطق محافظت شده  بود.

گوترش در پیام خود تلاش به تصحیح این شتاب انسانی شد که اکنون با شیوع ویروس کرونا، شتاب گردشگری درجهان و تخریب میراث های جهانی و طبیعی را متوقف ساخت.

دبیرکل سازمان ملل درارتباط با شیوع ویروس کرونا تاکنون در  توئیتی های خود از دیگر تاثیرات شیوع ویروس کرونا در جهان و همچنین لطمه دیدن بخش صنعت گردشگری  ابراز نگرانی کرده بود.

زیان ۳۲۰ میلیارد دلاری کرونا به صنعت گردشگری

گوترش در ۴ شهریورماه گذشته در این باره نوشته بود:تنها درپنج ماه نخست سال جاری میلادی بیش از نیمی از گردشگران جهان کاهش یافته و زیانی حدود ۳۲۰ میلیارد دلار به بار آمده است .

بسته شدن مرزها و تعطیل شدن اماکن گردشگری، صنایع هواپیمایی را نیز به شدت زمین گیر کرده است. پروازها به حداقل رسیده و تعداد زیادی از کارکنان شرکت های مسافرتی و هواپیمایی از کار بیکار شده اند.

هتل ها و رستوران ها، صنایع دستی کشورهای مختلف که مشتریان خاص خود را بین گردشگران خارجی دارد، صنعت حمل و نقل و ... دچار زیان های فراوان شده است.

یک میلیارد دانش آموز به خاطر شیوع کرونا مدرسه نرفتند

دبیرکل سازمان ملل در ۱۴ مردادماه در ابراز نگرانی دیگری از شیوع ویروس کرونا در حساب توئیتر خود نوشته بود:  درماه گذشته میلادی بیش از یک میلیارد دانش آموز در سراسر جهان با بسته شدن مدارس به علت شیوع کووید-۱۹ مواجه شدند در حالی که حتی پیش از وقوع همه گیری ویروس کرونا، جهان با بحران آموزش و یادگیری کودکان مواجه بود.

کرونا تهدید شماره ۱ جهان

گوترش در ۲۵ شهریورماه و به مناسبت روز دموکراسی در پیام توئیتر خود همه گیری ویروس را تهدید امنیتی شماره یک جهان نامید.

دبیرکل سازمان ملل در آنزمان در حساب توئیتری خود دراین باره نوشته بود: درحال حاضر تهدید شماره یک امنیتی جهان بیماری کووید-۱۹ است.

درحالی دبیر کل سازمان ملل به مناسبت های مختلف از شیوع ویروس کرونا در حسابت توئیتر خود ابراز نگرانی می کند که هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از ۳۳میلیون نفر گذشت که از این تعداد نیز بیش از ۹۹۸ هزار نفر جان باخته اند.

***۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha