۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۱۱
کد خبر: 85471678
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحلیلگر آمریکایی: حماس به هیچ عنوان ضعیف نشده است

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۱۱
کد خبر: 85471678
تحلیلگر آمریکایی: حماس به هیچ عنوان ضعیف نشده است

تهران- ایرنا- سث فرانتزمن نویسنده و تحلیلگر آمریکایی در اظهاراتی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین تصورات غلط این است که حماس در حمله رژیم صهیونیستی به غزه متحمل تلفات سنگین شده و ضعیف شده است، تاکید کرد: باید گفت که در حال حاضر حماس به هیچ عنوان ضعیف نشده است.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از الجزیره، فرانتزمن در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: حماس نه تنها ضعیف نشده بلکه به ۹۰ درصد از مناطق غزه بازگشته است.

این تحلیلگر و نویسنده آمریکایی با اشاره به اینکه نیروهای رژیم صهیونیستی بارها به مناطقی مانند زیتون بازگشتند تا دوباره با حماس بجنگند، گفت: این موضوع ثابت می‌کند که نیروهای حماس بلافاصله به مناطقی که (رژیم) اسرائیل از آنها خارج می‌شود، باز می‌گردند.

فرانتزمن در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد حماس تحت فشار است، خاطرنشان کرد: اگر حماس تحت فشار بود، شاهد دادن امتیازاتی از سوی آن به (رژیم) اسرائیل بودیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در ماه نوامبر در جریان اولین معامله اسرای صهیونیست مدعی شد که اسرا با فشار آزاد خواهند شد، افزود: در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که این فشارها ادامه داشته باشد و حماس بلافاصله متوجه شد که (رژیم) اسرائیل بیشتر مناطق غزه را ترک خواهد کرد و تنها کاری که باید انجام می‌داد، این بود که منتظر بماند.

تحلیلگر آمریکایی: حماس به هیچ عنوان ضعیف نشده است

فرانتزمن در ادامه با بیان اینکه رسانه‌های صهیونیستی ادعا می‌کنند که حماس حدود ۱۰ تا ۱۴ هزار رزمنده خود را در طول هفت ماه جنگ از دست داده است، تاکید کرد: به عقیده من این آمار احتمالاً اغراق آمیز است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۱۶ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۱۶ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در مناطق مختلف نوارغزه و همچنین حمله به گذرگاه رفح از دست داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha