اذعان اوکراین به «موفقیت تاکتیکی» روسیه در خارکیف

تهران-ایرنا- در حالی که نگرانی‌ها از دستیابی مسکو به بزرگترین پیشرفت خود از روزهای اولیه جنگ افزایش یافته است، اوکراین اذعان کرد که نیروهای روسیه امروز (دوشنبه) به پیشروی خود در منطقه خارکیف ادامه دادند و به «موفقیت تاکتیکی» دست یافتند.

به گزارش ایرنا از روزنامه «گاردین»، ستاد کل ارتش اوکراین روز دوشنبه در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: «در حال حاضر، دشمن از موفقیت تاکتیکی در نبرد ووچانسک برخوردار است».

بر اساس این گزارش، برخی از شدیدترین نبردها در حومه شهر ووچانسک (Vovchansk) اوکراین در حال انجام است.

اوله سینیهوبوف فرماندار خارکیف نیز اعلام کرد که روسیه حمله زمینی خود را به شمال منطقه خارکیف اوکراین انجام داد و با گروه‌های کوچک به مناطق جدیدی حمله کرد.

وی به تلویزیون محلی گفت: «روسیه سعی می‌کند به طور عمدی خط مقدم را گسترش دهد و در قالب گروه‌های کوچک، به مناطق جدیدی حمله کند.»

فرماندار خارکیف همچنین اذعان کرد که در این منطقه «شرایط سخت است.»

سینیهوبوف افزود که نیروهای اوکراینی مانع نیروهای روسی می‌شوند، اما این تهدید واقعی وجود دارد که نبرد به مناطق جدیدی گسترش یابد.

طبق گزارش گاردین، کی‌یف در تلاش برای تغییر وضعیت جنگ، فرمانده‌ای که بر خط مقدم شمال شرقی خارکیف نظارت می‌کند را جایگزین کرده است.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای نظامی این کشور در حملات جمعه و شنبه پنج روستای مرزی در منطقه خارکیف اوکراین را تصرف کردند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

رئیس‌جمهوری روسیه پیشتر در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای روسیه ممکن است نیاز به تصرف منطقه خارکف داشته باشند، گفت که تنها راه برای محافظت از خاک روسیه در برابر حملات اوکراین، ایجاد یک منطقه حائل است که قلمرو مسکو را خارج از آتش نیروهای کی‌یف قرار دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha