۳ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۴۰
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84053241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیریت اقتصادی اردستان امیدوارکننده است

کاشان- ایرنا- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مدیریت اقتصادی اردستان قابل مشاهده، امیدوار کننده، دارای افق، ایده، راهبرد و انرژی‌بخش است.

به گزارش ایرنا، عیسی منصوری شامگاه روز پنجشنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان اردستان بیان کرد: در بازدید از طرح‌های تولیدی، خدماتی، کشاورزی و صنعتی منطقه به این باور رسیدم که مدیریت اقتصادی اردستان قابل مشاهده است و در آینده اتفاق‌های خوبی برای شهرستان خواهد افتاد اما نیاز به صبوری و پیگیری تا حصول نتیجه دارد.

وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته  از طرح‌های مختلف و گفت و گو با مجریان طرح‌ها افزود: افرادی که درخواست گرفتن تسهیلات داشتند، بدانند با اندکی تغییر نسبت میزان تسهیلات درخواستی، به همه آنها وام پرداخت خواهد شد اما پیگیری و هماهنگی با بانک‌ها لازم است که متقاضی باید مد نظر داشته باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: مسئولان بخش گردشگری پس از موضوع کرونا و راه افتادن این صنعت، با مرکزهای گردشگری کاشان توافقی انجام دهند تا اقدام به اعزام گردشگر برای مدت یک روز به اردستان کنند که ضمن استفاده از ظرفیت بالای موجود، راه برای تداوم و اسکان گردشگران در اردستان فراهم شود.

وی به ضرورت ایجاد خانه‌های بوم‌گردی در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: میراث فرهنگی باید بخش خصوصی را در این زمینه بیشتر فعال کند و در مقابل این وزارتخانه تسهیلات مورد نظر را پرداخت خواهد کرد.

منصوری با اشاره به ظرفیت اردستان به عنوان یکی از قطب‌های دام‌پروری استان اصفهان اضافه کرد: تاکنون در کشور روی ایجاد زیرساخت فرآوری فراورده‌های دام سنگین کار شده اما برای فرآوری تولیدات دام سبک سرمایه‌گذاری نشده است که باید در این زمینه شهرستان پیشگام شود تا کشاورزان و دامداران‌ را به افزایش دام سبک تشویق کنند.

به گفته وی، وزارتخانه‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه و همچنین برای تاسیس مرکز اصلاح‌ دام نیز وام بلاعوض و کم بهره پرداخت خواهد کرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه اشتغال با پرداخت وام پایدار نخواهد ماند، ادامه داد: باید سیستم را اصلاح کنیم و کاری انجام دهیم که سودآوری پایدار داشته باشیم.

وی با اشاره به بازدید از یک محل تولید نهال دانش بنیان در بخش زواره گفت: تسهیلاتی به کشاورزانی که از این مرکز نهال خریداری کنند، پرداخت خواهد شد.

منصوری در مورد صدور مجوز ایجاد کارخانه بزرگ پوشاک در اردستان بیان کرد: با توجه به ارزش افزوده ۹۰۰ درصدی تولید پوشاک و ۴۰۰ درصدی تولید پارچه، ساخت آن مقرون به صرفه است و همکاری لازم را با سرمایه‌گذار خواهیم کرد.

نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: امید می‌رود با نگاه معاون وزیر به اشتغال، این سفر به اردستان موجب تکمیل و توسعه بنگاه‌های اشتغال‌زای شهرستان شود و احداث کارخانه بزرگ‌ نساجی و پوشاک را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام سید صادق طباطبائی‌نژاد افزود: یکی از مشکلات کشاورزان و دامداران این منطقه مشکل گرفتن تسهیلات است که ضرورت دارد سایت کارا برای این قشر نیز باز شود و درخواست مساعدت داریم.

فرماندار اردستان در ادامه تشریح کرد: شهرستان اردستان با وسعت ۱۲ هزار کیلومترمربع سه بخش و هفت دهستان دارد اما آنچه حق مطلب بوده برای تولید در دهستان‌ها کار نشده و اگرچه در چند سال گذشته اقدام‌های خوبی صورت گرفته است اما کافی نیست.

حمیدرضا تاملی افزود: تعامل و همکاری مناسبی بین مردم و مسئولان اردستان در شرایط سخت اقتصادی سال‌های اخیر صورت گرفته و تلاش شده است که با ایجاد اشتغال به توسعه منطقه کمک شود.

وی با اشاره به مهاجرت اهالی به دیگر شهرهای کشور تصریح کرد: اردستان یکی از شهرهایی است که مهاجرت در آن وجود دارد و از این رو تلاش شد با ایجاد اشتغال و رفع محرومیت، جمعیت کنونی را حفظ و آنهایی را که رفتند به بازگشت ترغیب کنیم.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha