۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85482171
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بسته تشویقی ساخت مسکن در اصفهان به تصویب شورای شهر رسید

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبر: 85482171
بسته تشویقی ساخت مسکن در اصفهان به تصویب شورای شهر رسید

اصفهان - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از تصویب بسته جدید تشویقی ساخت و ساز مسکن در این کلانشهر، در صحن علنی امروز شورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی صالحی، روز یکشنبه در صد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در بسته جدید تشویقی ساخت و ساز مسکن که تا شهریور امسال تداوم خواهد داشت، تا ۳۵ درصد تخفیف بابت صدور پروانه نقدی و تا ۱۰۰ درصد امکان تهاتر وجود دارد و در کنار آن ضوابط و تسهیلات دیگری نیز در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: این بسته با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور، برای سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در حوزه ساخت مسکن مفید است.

سخنگوی شورای شهر اصفهان اظهار داشت: بر همین اساس شهروندان می‌توانند با مراجعه به شهرداری از تخفیف، تقسیط یا تهاتر در حوزه تراکم و پروانه ساختمانی برخوردار شوند.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: هرس درختان شهر اقدام بیجایی بود، زیرا سال‌ها زمان نیاز است تا بازهم شاهد سرسبزی و به نوعی رفع کچلی این درختان باشیم.

احمد شریعتی با تاکید بر ضرورت آبیاری به‌موقع پوشش گیاهی بوستان‌ها خاطرنشان کرد: از طرف دیگر بسیاری از درختان زیتون تلخ این دیار آفت زده است و دوباره تذکر می‌دهیم که به آنها رسیدگی شود.
وی با بیان اینکه در باره ترمیم بوستان‌ها و آبیاری‌ها کوتاهی صورت می‌گیرد و در این زمینه مستنداتی در دست داریم، افزود: هرس درختان سال گذشته بیجا بود، درختان به نوعی کچل شده‌اند و چند سال طول می‌کشد تا بار دیگر نشاط پیدا کنند و سرسبز شوند.

لزوم ارائه گزارش در باره دوچرخه‌های شهرداری
وی همچنین تصریح کرد: در گذشته بیش از یک هزار دوچرخه در ایستگاه‌های دوچرخه سطح شهر موجود بود، اما اکنون دیگر آن ایستگاه‌ها و دوچرخه‌ها را نمی‌بینیم، به نظر می‌رسد همه آنها در پارک «ناژوان» انبار و دچار آسیب شده‌اند و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری باید در این پیوند گزارشی ارائه کند.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر ادامه داد: نظافت شهر اصفهان نیازمند رسیدگی بیشتر بویژه در شیفت عصرگاهی است و در این ارتباط گزارش‌های نارضایتی مردم ارائه می‌شود.

عباس حاج رسولی‌ها رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: راه‌اندازی خط ۲ قطار شهری این شهر در کمترین زمان ممکن مستلزم اقدام ویژه است و در این صورت شاهد افتتاح این پروژه در دوره جاری شورا خواهیم بود.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار داشت: اعلام شده که ۷۰ تا ۸۰ درصد بودجه ۱۴۰۲ تحقق یافته اما برخی هزینه‌ها مانند خرید اتوبوس پرداخت نشده است که در این ارتباط باید شفاف سازی شود.

حجت الاسلام منوچهر مهروی پور افزود: همچنین شهرداری باید گزارشی با موضوع حسابرسی شرکت قند «نقش جهان» در سال‌های گذشته ارائه دهد.

همچنین رییس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی به اجرای تفاهمنامه با شهرداری بی‌توجهی می‌کند.

احمدرضا مُصور گفت: دلیلی ندارد از سوی جایی که به مردم کمک نمی‌کند بار اضافی نیز به دوش شهروندان تحمیل شود، بویژه اینکه شاهد ارائه خدمات خاصی از سوی این سازمان نیستیم.

رسول میرباقری رییس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تاکید کرد: با رفع مشکلات موجود، میدان امام علی (ع) اصفهان باید هرچه زودتر جایگاه اجتماعی و فرهنگی خود را بازیابد.

مصطفی نباتی‌نژاد رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز خاطرنشان کرد: با ایجاد «خانه کرامت» پایگاهی برای اجتماع نیکوکاران در قالب «شهریاران خیراندیش» فراهم شده است و باید از این ظرفیت بخوبی بهره ببریم.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha