۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85466547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام اصفهان در حال اجراست

اصفهان- ایرنا- رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی اصفهان از اجرای طرح ساماندهی و نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام (ره)(نقش جهان) این شهر با مشارکت هیات امنای بازار و نهادهای مربوطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی نباتی‌نژاد روز یکشنبه در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها اولین اقدام موثر هیات امنای بازار اصفهان و بر اساس درخواست‌های مردمی است و در این زمینه نهادهایی مانند پلیس راهور و شهرداری مشارکت اثربخش داشتند.

وی ادامه داد: نظم‌دهی به بخش‌های دیگر بازار با مشارکت هیات امنا در دستور کار قرار دارد تا شاهد کاهش چالش‌ها و مشکلات در این ناحیه تاریخی و فرهنگی باشیم.

احمد شریعتی عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه ساماندهی بازار اصفهان اقدام شاخصی بود که پس از سال‌ها بلاتکلیفی انجام شد، گفت: از مهمترین نتایج آن، نظم‌بخشی در تردد موتورسیکلت‌هاست که امیدواریم این اقدام‌ها تداوم یابد.

همچنین رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی اصفهان در این جلسه اظهار کرد: احیای بافت فرسوده این کلانشهر مستلزم اقدام‌های جدی در ماه‌های پایانی فعالیت مدیریت شهری است.

حجت الاسلام منوچهر مهروی‌پور با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها و انجام فعالیت‌های عمرانی در منطقه ۹ شهرداری اصفهان اضافه کرد: این منطقه حدود هزار هکتار وسعت دارد و از این میزان ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده است، از سوی دیگر اختلاف حریم بین اصفهان و شهرستان خمینی‌شهر معضل اساسی در این ناحیه محسوب می‌شود.

وی به ورود سگ‌ها به فضای سبز شهری نیز اشاره و تصریح کرد: مردم ما پایبند به آیین اسلام و تشیع هستند، لذا اگر آیین‌نامه‌ای در این زمینه وجود دارد باید عملی شود.

لزوم واکسینه شدن و عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب در اصفهان

محمدرضا فلاح، عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه واکسینه شدن و عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب و کنترل آن‌ها را خواستار شد.

عباس حاج رسولی‌ها رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی اصفهان نیز با اشاره به اهمیت کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی اظهار داشت: صدور پروانه ساختمانی تا ۶ ماه سبب ایجاد مشکلات مالی و نارضایتی شهروندان می‌شود و نتایج موثری به دنبال ندارد.

محمد نورصالحی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در جلسه امروز با بیان اینکه معلمان بر گردن همه افراد جامعه حق دارند، تصریح کرد: اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر معلمی می‌گذرد.

همچنین فرزانه کلاهدوزان، رییس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی اصفهان گفت: جامعه با تعلیم معلمان پیش می‌رود لذا سرنوشت یک کشور با تلاش یک معلم رقم می‌خورد.

به گزارش ایرنا، میدان تاریخی امام (ره)(نقش جهان) اصفهان که در هسته مرکزی این کلانشهر قرار دارد، یکی از مقصدهای گردشگری در ایام مختلف است.

این میدان که نماد شکوه و عظمت تاریخ و معماری ایرانی و اسلامی است چند بنای تاریخی مهم از جمله بازار قیصریه، مسجد امام(جامع عباسی)، عمارت عالی قاپو و مسجد شیخ لطف‌الله را دربردارد، اما در سال‌های اخیر تردد بیش از اندازه موتورسیکلت‌ها در آن مشکلات متعددی را برای گردشگران و شهروندان بوجود آورده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha