۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۴:۵۵
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84025179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سناتور رامنی: توییت‌های ترامپ اعتراضات را تحریک می‌کند

تهران- ایرنا- «میت رامنی» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا بامداد پنجشنبه با انتقاد از توییت‌های اخیر ترامپ در مورد اعتراضات گفت: توییت‌های وی بیشتر موجب تحریک اعتراضات مردم به نژادپرستی می‌شود.

به گزارش ایرنا، سناتور رامنی در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز، رییس جمهوری آمریکا را به تلاش برای برانگیختن خشم معترضان متهم کرد.

ترامپ به تازگی ویدئویی از سال ۲۰۱۹ را بازنشر کرده که در آن یک مرد سیاه پوست یک زن سیاه پوست را در قطار مترو نیویورک هل می‌دهد. 

با تشدید اعتراضات به نژاپرستی در سراسر آمریکا در مخالفت با بی عدالتی و خشونت های پلیس، تا کنون سناتور رامنی اولین نماینده جمهوریخواه در آمریکا است که از توییت های اخیر ترامپ انتقاد کرده و آنان را عامل تحریک بیشتر معترضان می‌داند. 

رامنی همچنین تنها سناتور جمهوریخواه بود که در جلسه اوایل سال جاری رای به استیضاح ترامپ داد. 

اعتراضات مردمی سراسری آمریکا بعد از کشته شدن سیاهپوستی به نام «جورج فلوید» در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا، برپا شد و همچنان ادامه دارد.

این اعتراضات که بیش از سه ماه متوالی ادامه داشته، در برهه‌ای به دلیل دخالت مأموران فدرال به دستور ترامپ برای سرکوب معترضان شدت گرفت، اما انتقاد شدید از نحوه سرکوب معترضان موجب شد دولت ترامپ دستور دهد مأموران فدرال خیابان‌ها را ترک کنند.

.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha